پایگاه خبری زنگ خطر / بیش از یکسال است که درگیر احداث یک پنج راهی در محور شرکت زراعی هستیم اما در کش و قوس آزادسازی آن مانده ایم ، با توجه به اینکه میدانیم راهداری و حمل و نقل جاده ای اعتباری برای آزاد سازی ندارد ، اگر ماده 8 شدن این پروژه را انجام دهند هزینه آزاد سازی توسط شرکت پگاه شهرستان گلپایگان پرداخت خواهد شد.
خبرنگار: فاطمه عبدلی/ به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، محمدرضا عسگریان ظهر امروز (20 اردیبهشت 1402) در جلسه بررسی مشکلات راه های حوزه استحفاظی شهرستان گلپایگان اظهار کرد: درصدد چهار خطه کردن محور دهق هستیم اما قوس های این محور نیاز به اصلاح دارد ؛ محور پرترددی است و چندی قبل یک تانکر حمل گاز در این محور دچار واژگونی شد بنابراین نیاز است که روکش آسفالت و بهسازی این جاده در دستور کار قرار بگیرد. بیش از یکسال است که درگیر احداث یک پنج راهی در محور شرکت زراعی هستیم اما در کش و قوس آزادسازی آن مانده ایم ، با توجه به اینکه میدانیم راهداری و حمل و نقل جاده ای اعتباری برای آزاد سازی ندارد ، اگر ماده 8 شدن این پروژه را انجام دهند هزینه آزاد سازی توسط شرکت پگاه شهرستان گلپایگان پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: اهالی شهر گوگد برای احداث کمربندی این شهر اعتراض دارند و می گویند حریم راه کاهش می یابد. این پروژه از مصوبات سفر استاندار به شهرستان گلپایگان بود و مقرر شد این موضوع در کمیسیون ماده 5 مطرح شود. استعلامهای متعددی برای این پروژه انجام شده اما جهاد کشاورزی مخالف است که کل پهنه وارد محدوده شود، همچنین اگر این کمربندی احداث شود موضوعات کشاورزی مورد مخاطره قرار میگیرد بنابراین اگر بتوانیم فقط خود جاده را وارد محدوده کنیم و حریم راه کاهش یابد و اطراف آن به شکل زراعی باقی بماند مشکل حل خواهد شد.
فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: در محور جاده کوچری 3 عدد سه راهی عباس آباد، غرقن و هنده وجود دارد که نیازمند رفع نقاط حادثه خیز است.همچنین نیاز است که پیگیری های لازم انجام شود تا جاده کوچری به اداره راهداری تحویل داده شود البته این جاده نیازمند نصب علائم رانندگی و گاردریل است.
عسگریان با بیان اینکه محور صفاییه به ملازجان روکش آسفالت خیلی بدی دارد یادآورشد: ایجاد روشنایی در محور ورزنه تا گدار سرخ، رفع نقاط حادثه خیز در محور گدار سرخ، ایجاد روشنایی و نصب جداکننده ها در محور میدان تیمره ، تامین ماشین آلات مورد نیاز برای اداره راهداری، فرسوده و کم شدن تعداد دستگاه های ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری به سمت شهر های مختلف از جمله اصفهان و تهران ، روکش آسفالت و رفع نقاط حادثه خیز روستای رباط محمود به اسفاجرد ، رفع نقاط حادثه خیز گدار ماکوله، بهسازی محور قالقان به دستجرده و رفع نقاط حادثه خیز گدار ماکوله از اقداماتی است که باید در حوزه راهداری در شهرستان گلپایگان اجرایی شود.
در ادامه نیز سلمان جوادی دادستان شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد: کاهش حریم کمربندی در دست احداث شهر گود مطالبه مردمی است و حق هم دارند. با احداث این کمربندی بیش از 100 متر از طرفین برای حریم راه گرفته می شود و انجام فعالیت های کشاورزی هم با مخاطره مواجه می گردد ، جهاد کشاورزی هم با این موضوع مخالف است چرا که بافت اراضی کشاورزی تغییر میکند.
در این جلسه مدیر کل راهداری استان اصفهان نیز حضور داشت.