آیا پیش‌بینی رشد بورس در آبان ماه محقق می‌شود؟
آیا پیش‌بینی رشد بورس در آبان ماه محقق می‌شود؟

پایگاه خبری زنگ خطر / تمام پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که در نیمه دوم سال ۹۹ سرمایه‌گذاری در بورس می‌تواند همچنان پرسودترین و مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری به‌حساب بیاید.

سرمایه‌گذاری در بورس این روزها دل شیر می‌خواهد؛ در هفته چهارم مهرماه اگرچه تمام بازار‌های مالی با رشد مثبت همراه بودند اما کمترین میزان بازدهی برای سرمایه‌گذاران بورس رقم خود. در این مدت بیشترین سود نصیب آنهایی شد که به سراغ خرید سکه رفته بودند و بازدهی ۱۰.۱ درصدی را تجربه کردند.

بازدهی طلا در این مدت به ۸.۷ درصد می‌رسید و در بازار ارز شاهد بازدهی هفت درصدی دلار و ۷٫۲ درصدی یورو بودیم و کمترین میزان بازدهی با ۱٫۳ درصد به بورس رسید. با این حال تمام پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که در نیمه دوم سال ۹۹ سرمایه‌گذاری در بورس می‌تواند همچنان پرسودترین و مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری به‌حساب بیاید.

چرا سرمایه‌گذاری در بورس همچنان سودآور خواهد بود؟

کارشناسان می‌گویند روند بورس در نیمه دوم سال ۹۹ کمی نزولی و سپس صعودی خواهد بود تا جایی که میانگین بازدهی به ۲۰ تا ۲۵ درصد می‌رسد. این پیش‌بینی بر اساس تحرک مثبت برخی صنایع وابسته به دلار انجام می‌شود و می‌تواند سرمایه‌گذاران بورس را خوشحال کند.

آنها علاوه بر عوامل داخلی نیم‌نگاهی هم به انتخابات آمریکا دارند. جایی که قرار است با پیروزی یکی از دو طرف یعنی دونالد ترامپ یا جو بایدن به‌ پایان برسد اما نتیجه هرچه باشد، منافعی هم برای سرمایه‌گذاری در بورس خواهد داشت. شوک سیاسی ناشی از این اتفاق قادر است بازار بورس را با صف خرید روبرو کند.

برای همین کارشناسان بورس اصرار دارند روند بورس در آبان ماه متفاوت از چند ماه اخیر خواهد بود. سال گذشته هم رشد بورس در آبان‌ماه اتفاق افتاد و باعث شد سرمایه‌گذاری در بورس مورد توجه همه قرار بگیرد. 

پیش‌بینی بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس تا پایان سال

سرمایه‌گذاری در بورس و بازدهی آن با عوامل فنی زیادی حمایت می‌شود. محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی می‌تواند عامل تعادل بازار به‌حساب بیاید. در کنار این مسئله رشد دلار بازار آزاد و تقویت پیوسته دلار نیمایی در کنار روند صعودی قیمت‌های جهانی فلزات اساسی، سهام شرکت‌های فلزی و معدنی را در شرایط خوبی قرار می‌دهد که با توجه به ارزنده بودن سهام این شرکت‌ها می‌توان به اتمام فرآیند اصلاح و برگشت روند صعودی منطقی و آرام بورس در نیمه دوم سال ۹۹ امیدوار بود.

شاید دیگر شاهد رشد شارپی بازار مانند چیزی که در روزهای طلایی نیمه اول امسال رخ داد نباشم اما به احتمال زیاد بورس در پایان سال بازدهی بهتری نسبت به دلار داشته باشد و در مقایسه با طلا احتمال بازدهی مشابه وجود دارد. فراموش نکنیم که سرمایه‌گذاری در بازار طلا پر از خطر خواهد بود اما ریسک سرمایه‌گذاری در بورس را می‌توان مدیریت کرد.