آیین ۳۰۰ ساله نخل گردانی در گوگد برگزار میشود
آیین ۳۰۰ ساله نخل گردانی در گوگد برگزار میشود

پایگاه خبری زنگ خطر / شهردار شهر گوگد از برگزاری آیین 300 ساله نخل برداری در گوگد خبرداد؛ این آیین سنتی مذهبی طی 2 سال گذشته به دلیل شیوع کرونا برگزار نشده بود.

شهردار گوگد گفت: پس از گذشت دو سال از لغو مراسم نخل‌ گردانی به دلیل شیوع کرونا ، امسال این آئین ۳۰۰ ساله همزمان با دوازدهم ماه محرم برگزار می‌ شود.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر شهردار گوگد در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد:  هر ساله همزمان با شهادت امام سجاد و سومین روز شهدای دشت کربلا، آئین سنتی ۳۰۰ ساله نخل‌ گردانی برگزار و دسته‌ های عزاداری از شهر گلپایگان و بعضی روستاهای اطراف شهر گوگد و گلشهر در این شهر گرد هم می‌ آیند و در سوگ سیدالشهدا و مصائب اسرای کربلا عزاداری می کنند.

وی ادامه داد: حرکت کاروان‌ های نمادین اسرای دشت نینوا، نخل‌برداری، تبرک جستن عزاداران از نخل‌های امام حسین (ع) و امام حسن مجتبی (ع) و حرکت نمادین تابوت شهدای دشت کربلا از جمله برنامه‌های مراسم روز دوازدهم ماه محرم در شهر گوگد است. این آئین مذهبی در دو سال گذشته به علت شیوع کرونا برگزار نشده بود اما امسال پس از گذشت دو سال  این آئین سنتی ۳۰۰ ساله برگزار می‌ شود.

علی‌محمدی با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی برای برگزاری مراسم، تصریح کرد: با توجه به حرکت هیئت‌های عزاداری در روز دوازدهم محرم به سمت مسجد جامع شهر گوگد، تمام شهروندان و میهمانان در راستای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم، خودروهای خود را در خیابان‌ های امام خمینی (ره) واقع در محل بالای شهر گوگد، خیابان آیت الله گلپایگانی (محل امامزاده)، خیابان سیدمصطفی خمینی (نیوان) و خیابان سید مهدی گلپایگانی (اسفرنجان) که منتهی به مسجد جامع است، پارک نکنند.