اتاق بازرگانی بودجه نمی خواهد، مرد جنگی می خواهد
اتاق بازرگانی بودجه نمی خواهد، مرد جنگی می خواهد

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت:بعضا به فعالان اقتصادی می گویند لیبرال دلیل آن این بود که با جامعه فاصله مان زیاد شد و اتحاد مان در جامعه مداری از دست رفت. کار خیر را متفرقه انجام می دهیم.

به گزارش زنگ خطر مسعود گلشیرازی در آیین افتتاح اتاق بازرگانی شهرستان گلپایگان اظهار کرد: در طلیعه گام دوم انقلاب قرار است جوانان بیشتر از قبل ایفای نقش کنند. اگر قانون اساسی ، بیانیه گام دوم انقلاب و سیاست های اقتصاد مقاومتی را مرور کنیم متوجه می شویم که مقام معظم رهبری معتقد هستند  که برون رفت از وضعیت موجود محقق نمیشود مگر به دست مردم. 
 
وی ادامه داد: می بایست در ایجاد شبکه سازی بین فعالین اقتصادی به یک سامان مناسب برسانیم و یکی از این مسیر ها و ساختار سازی ها توجه به ایجاد تشکل های اقتصادی در کنار دفاتر اتاق و شهرستان ها است تا بتوانیم مانند یک هرم به سمت بالا حرکت کنیم و اثر گذاری خود را در اقتصاد ملی  بیشتر کنیم .اتاق های بازرگانی به عنوان معتبرترین نهاد بین المللی شناخته شده بخش خصوصی در کل دنیا شناخته می شود.
 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: بعد از ۲ سال کار مستمر مدیران استان و مجموعه های مختلف رتبه ۲۶ کشور در اسفند ۹۷ را به رتبه ۱۲ رساندیم وضعمان ایده ال نیست اما روبه بهبود است.عهد کردیم هرکس برای مردم و اعتلای اقتصاد خصوصی کار کرد ازش تشکر می کنیم و هرکسی کار نکرد از او می خواهیم سوار قطار خدمت شود. در اتاق وظیفه داریم که بستر را فراهم کنیم تا آن نیرویی که توانایی دارد یک روز به صنعتگر یا تاجر بزرگی تبدیل شود، پرورش یابد.
 
گلشیرازی خاطر نشان کرد: اکنون طرح همصدا اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان عملیاتی ترین طرح شناخته شده توسط وزارت علوم در زمستان سال گذشته برگزیده شد؛ در استخدام ها نیروی کار ورزیده نیست در این راستا با دانشگاه ها وارد مذاکره شدیم. 
 
وی یادآورشد: بعضا به فعالان اقتصادی می گویند لیبرال دلیل آن این بود که با جامعه فاصله مان زیاد شد و اتحاد مان در جامعه مداری از دست رفت. کار خیر را متفرقه انجام می دهیم، در گذشته می گفتند فلان کار خیر را بازیاریان تهران یا صنعتگران اصفهان و … انجام دادند اما اکنون متفرقه انجام می دهیم لذا مهم ترین کار اتاق را شبکه سازی در حوزه مسئولیت اجتماعی بین اعضا بدانیم. امروز اتاق اصفهان در استان و سطح ملی در مسائل اجتماعی پیشرو است. قرار است در هر شهرستان نمایندگی اتاق بازرگانی راه اندازی شود این امر  بودجه نمیخواد اما مرد جنگی می خواد که مسئولیت را قبول کند. باید در هر شهرستان ۶ نفر به عنوان  هیئت مدیره باشند  تا شبکه سازی های لازم انجام شود. 
 
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد:  دولت های می روند و خیلی از مسئولین عوض می شوند اما تجربه ها ماندگار می شود و می توانیم در اتاق ها از آنها به عنوان مشاور در توسعه مناطق استفاده کنیم. همچنین اتاق بازرگانی اصفهان در پروژه های انتقال آب خلیج فارس، نمایشگاه بین المللی اصفهان، شرکت توسعه گردشگری اصفهان و صندوق قرضه الحسنه حمایت از اعضای اتاق  نیز نقش داشته است.