احتمال بروز سیل در روستای رباط سرخ در بارندگی های شدید
احتمال بروز سیل در روستای رباط سرخ در بارندگی های شدید

پایگاه خبری زنگ خطر / رئیس بنیاد مسکن شهرستان گلپایگان گفت: جاده ای که برای عبور لوله انتقال آب  به قم احداث شد است سبب شده طبیعت آن منطقه بهم بریزد و آب از یک نقطه خروجی داشته باشد لذا در بارندگی های شدید احتمال بروز سیل در روستای رباط سرخ از بالا دست وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر علیرضا ناطقی در جلسه مدیریت بحران شهرستان گلپایگان اظهار کرد: در ۱۱ روستا مسیل از داخل روستا عبور می کند در این راستا  وضعیت روستای زرنجان از همه حادتر است و نیازمند دیوار ساحلی است، آخرین اعتباری که برای این پروژه به ما دادند در سال ۹۸ بود که مبلغ آن ۳۵۰ میلیون تومان بود البته بودجه ای برای این پروژه در سفر ریاست جمهوری به استان پیش بینی شده اما تاکنون تخصیص آن برای ما نیامده است.

وی با بیان اینکه روستای سراور نیازمند دیوار ساحلی و تعریض پل است  ادامه داد: در روستای فاویان نیز شاهد فرونشست هستیم و نیازمند دیوار ساحلی است و به دلیل عدم دیوار ساحلی چند سال قبل فردی جان خود را از دست داد همچنین رودخانه داخل روستای وانشان هم نیازمند دیوار ساحلی و دو پل  است که چند سال قبل به دلیل سقوط از پل یک فوتی داشتیم. در روستاهای شادگان ، مزرعه و اسفاجرد نیازمند  دیوار ساحلی هستیم همچنین در روستای اسفاجرد شاهد فرونشست هستیم، گزارش را به مدیریت بحران دادیم اما اعتبار خاصی برای آن ندادند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گلپایگان گفت: جاده ای که برای عبور لوله انتقال آب  به قم احداث شد است سبب شده طبیعت آن منطقه بهم بریزد و آب از یک نقطه خروجی داشته باشد لذا در بارندگی های شدید احتمال بروز سیل در روستای رباط سرخ از بالا دست وجود دارد. در بیش از ۶۰ درصد روستاها شاهد  فرسودگی هستیم در همین راستا در طی چند سال اخیر  حدود هزار و ۵۰۰  وام مقاوم سازی و بهسازی داده شده است اما  امسال شرایط اخذ وام سخت تر شده است.