از قتل پسر ۴ ساله توسط زن کارتن خواب تا شکنجه دو دختر توسط مادر
از قتل پسر ۴ ساله توسط زن کارتن خواب تا شکنجه دو دختر توسط مادر

زنگ خطر / تحقیقات برای دستگیری زن کودک‌ربا از روز چهاردهم شهریور امسال شروع شد. آن روز وقتی مادربزرگی به همراه نوه شش ساله خود به مسجد محله رفت، زن کودک‌ربا به بهانه دادن غذای نذری کودک شش ساله را ربود و از خانواده‌اش درخواست ۵۰ میلیون تومان پول کرد.

به گزارش زنگ خطر به نقل از ایمنا، اواخر اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ زن جوانی خبر ناپدید شدن پسر چهار ساله‌ای به نام تیام را به پلیس اعلام و درخواست کمک کرد؛ وی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: پسرم برای بازی به کوچه رفته بود اما وقتی دقایقی بعد به کوچه آمدم از پسرم خبری نبود هرچه او را صدا زدم و دنبالش گشتم بی‌فایده بود.

با این گزارش، مأموران با تحقیقات میدانی کار خود را آغاز کردند و بلافاصله سراغ دوربین‌های مداربسته محل رفتند. پس از بازبینی تصاویر دوربین‌ها متوجه شدند که تیام از سوی یک زن کارتن‌خواب از جلوی خانه ربوده شده است و پس از بررسی بیشتر معلوم شد زن کارتن‌خواب مریم نام دارد و از بستگان دور مادر پسربچه است.

با شناسایی عامل ربایش، مأموران موفق شدند مریم را شناسایی و دستگیر کنند، اما از پسربچه خبری نبود. وقتی متهم پس از دستگیری به اداره آگاهی منتقل شد، گفت: «من دو فرزند خردسال و نوجوان دارم و همسرم دو سال پیش به خاطر اعتیادم به شیشه طلاقم داد و اجازه نداد که بچه‌هایم را ببینم؛ بعد از آن هم با جمع‌آوری ضایعات و گدایی خرج موادم را جور می‌کردم و شب‌ها هم کنار خیابان و پارک می‌خوابیدم. چند وقت بود که دنبال کودکی بودم تا بتوانم به واسطه آن پول بیشتری از مردم بگیرم به همین خاطر چند بار در خیابان تلاش کردم تا کودکی را بردارم اما موفق نشدم تا اینکه به یاد تیام افتادم که از آشنایان‌مان بود. آن روز جلوی خانه آنها رفتم و پسر کوچولو را فریب دادم. بعد او را داخل یک جعبه کارتن گذاشتم و با خودم بردم.»

این متهم ادامه داد: «تیام مرا می‌شناخت و قبلاً هم چند بار او را به پارک برده بودم برای همین از من نترسید و فکر کرد دارم با او بازی می‌کنم. وقتی خیالم راحت شد که از خانه‌شان دور شده‌ایم با هم به سمت جاجرود رفتیم و کارم را شروع کردم. چند ده هزار تومانی هم با گدایی از مغازه‌های آن منطقه به دست آوردم. فردای آن روز بازهم با تیام جلوی مغازه‌ها رفتیم و تکدیگری کردیم و بعد از چند ساعت برای مصرف شیشه به نزدیکی کانال آب در جاجرود رفتیم و من هم مشغول مصرف مواد شدم و از تیام خواستم تا چند متر آن طرف‌تر بازی کند و منتظر بماند تا کارم تمام شود اما او مدام شالم را می‌کشید و گریه می‌کرد. در یک لحظه عصبانی شدم و با دستم او را به کناری هل دادم تا بتوانم مواد مصرف کنم که یک دفعه تیام داخل کانال آب افتاد. از دیدن این صحنه شوکه شدم و به سرعت داخل کانال پریدم تا نجاتش بدهم عمق آب تا کمرم بود اما جریان آب آنقدر زیاد بود که نتوانستم بچه را بگیرم و آب او را با خودش برد.»

چند روز بعد کارآگاهان دریافتند جسد تیام توسط یک ماهیگیر در رودخانه خجیر پیدا شده است. پس از اعترافات متهم و تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه دادگاه مادر تیام درخواست قصاص کرد اما پدر او به جایگاه رفت و گفت: در صورتی که متهم ۲۵۰ میلیون تومان پرداخت کند، گذشت می‌کنم.

در ادامه متهم به جایگاه رفت و گفت: من قبول دارم که باعث مرگ پسربچه شده‌ام اما باور کنید قصدم کشتن او نبود و عمدی در کارم نداشتم. من فقط می‌خواستم او را با خودم ببرم تا از مردم پول بیشتری بگیرم. تیام ناخواسته به داخل کانال افتاد و من هم همه تلاشم را برای نجاتش انجام دادم اما موفق نشدم.

پس از پایان دفاعیات متهم و وکیل مدافع او قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

چاقوکشی وحشت‌آور

سرهنگ الیاس تازیکه فرمانده انتظامی علی‌آباد کتول، اظهار کرد: برابر اعلام مرکز ۱۱۰ مبنی بر درگیری با سلاح سرد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی پاسگاه مزرعه کتول قرار گرفت.

وی ادامه داد: بلافاصله تیمی از مأموران انتظامی در محل حاضر شدند و در بررسی انجام شده مشخص شد متهمان طی درگیری دو نفر از شهروندان را مجروح کرده و متواری شدند. با سرعت عمل پلیس چهار نفر از متهمان اصلی درگیری دستگیر شدند و به جرم خود اعتراف کردند.

کشف محموله ۷ میلیاردی ممنوعه

سردار غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی استان هرمزگان، اظهار کرد: مأموران ایستگاه بازرسی شهید میرزایی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل خودروهای عبوری در محور بندرعباس حاجی آباد، به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی دقیق از خودرو ۱۴۵ کارتن پمپ گازوئیل کش قاچاق کشف شد. ارزش این محموله کشف شده بنا به نظر کارشناسان اقتصادی هفت میلیارد ریال است و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

قتل هولناک جلوی چشم پدر

رسیدگی به پرونده قتل جوان ۳۰ ساله، شب گذشته در دستور کار محمد وهابی بازپرس ویژه قتل پایتخت قرار گرفت. در ساعات اولیه شب قبل این جوان به نام علی به همراه پدر خود و یک وکیل دادگستری، در سفره خانه پدرش واقع در خیابان آذربایجان در حال صرف شام بودند که یک پدر و پسر با قمه به آنها حمله کرده و بعد از زخمی کردن هر سه نفر از محل گریختند.

در جریان این حمله خونین علی جان خود را از دست داد و بلافاصله تحقیقات تیم جنایی برای یافتن ردی از عاملین جنایت آغاز و مشخص شد این پدر و پسر از مدتی قبل با برادر بزرگ علی اختلاف مالی داشتند. در حالی که برادر علی به دلیل کلاهبرداری متواری است و تنها کسی است که از هویت و محل سکونت عاملان جنایت با خبر است، در ابتدا باید سرنخی از او پیدا شود. بنا بر این گزارش، رسیدگی به این پرونده در شعبه دوم دادسرای جنایی تهران در دستور کار قضائی قرار دارد.

شکنجه دو دختر توسط مادر

رسیدگی به پرونده شکنجه هولناک دو دختر ۱۱ و ۲۲ ساله با اعلام شکایت آنها و پدرشان در شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران در دستور کار بازپرس غلامحسین صادق زاده قرار گرفت. این دو دختر که آثار شکنجه‌های وحشتناک روی بدنشان مشهود بود، با حضور در دادسرای جنایی تهران در ثبت شکایت خود اظهار کردند: مادرمان تهدید و فحاشی‌های خیلی زیادی نسبت به ما داشت. او به بهانه‌های مختلف به ما توهین می‌کرد تا اینکه از حدود یک سال قبل شکنجه‌های وحشتناک او آغاز شد. وقتی ما را به باد کتک می‌گرفت دیگر چیزی جلودارش نبود و بدن ما را می‌سوزاند.

دختر بزرگ‌تر در ادامه گفت: مادرم بدون اینکه من را نزد دکتر ببرد یا تحت آزمایش قرار بگیرم به من می‌گفت تو مشکل کبد و دیابت داری. به این بهانه به من سه روز غذا نداد. مدتی قبل از پدربزرگ مرحومم به او شش میلیارد تومان ارث رسید اما به خاطر توهمات خودش می‌گفت که اموال پدرم حلال نبوده و برای همین باید به مترو بروم و خوراکی بفروشم تا این مال پاک شود. ما با این کار مادرم مخالف بودیم اما او در برابر مخالفت‌های ما دست به شکنجه می‌زد.

دختر ۱۱ ساله هم می‌گفت: مادرم ما را در خانه حبس می‌کرد. او پای من را به تخت می‌بست و چندین ساعت در همان حالت می‌ماندم. سر انجام این دو خواهر در فرصتی از خانه فرار کرده و نزد پدرشان رفتند که چند سال قبل از مادرشان جدا شده بود. همچنین دایی بچه‌ها اظهار کرد که شاهد برخی خشونت و بد رفتاری‌های خواهر خود با فرزندان بوده است اما در جریان شکنجه‌های روحی و جسمی بچه‌ها نبود.

زن جوان با دستور بازپرس بازداشت شد و ضمن انکار اتهام خود گفت: پدر بچه‌ها این بلا را سرشان آورده است و آثار شکنجه و سوختگی کار من نیست. برای همین از او شکایت دارم. از برادر خودم هم به دلیل افترا شکایت دارم. او به خاطر اینکه پدرم به من زمین بخشیده بود و ارثیه بیشتری به من رسید از من کینه به دل گرفته و چنین شهادتی علیه من داده است.

با دستور بازپرس متهم تحت معاینات پزشکی قانونی قرار دارد تا سلامت روان او بررسی شود. بعد از اعلام نتیجه قطعی پزشکی قانونی ادامه روند رسیدگی به پرونده انجام خواهد شد.

ربودن دختربچه‌ها برای سرقت طلا

تحقیقات برای دستگیری زن کودک‌ربا از روز چهاردهم شهریور امسال شروع شد. آن روز وقتی مادربزرگی به همراه نوه شش ساله خود به مسجد محله رفت، زن کودک‌ربا به بهانه دادن غذای نذری کودک شش ساله را ربود و از خانواده‌اش درخواست ۵۰ میلیون تومان پول کرد.

اگرچه او تهدید کرده بود که اگر پای پلیس به ماجرا باز شود جان دختربچه در خطر است اما خانواده وی از پلیس کمک خواستند و با انجام اقدامات ویژه زن کودک‌ربا در پارکی در جنوب شرق تهران شناسایی شد. درحالی‌که چند ساعت از ربوده شدن دختربچه گذشته بود، زن کودک‌ربا با دیدن پلیس در اطراف پارک، دختربچه شش ساله را در گوشه‌ای رها کرد و متواری شد.

از آن پس ردیابی‌ها به شکل ویژه برای بازداشت زن کودک‌ربا آغاز و به دستگیری او منجر شد. وی در بازجویی‌های اولیه به ربودن دو دختربچه و سرقت طلاهایشان اقرار کرد. زن ۳۸ ساله که سابقه کلاهبرداری و سرقت دارد در بازجویی‌ها گفت که دختربچه‌ها را ربوده و بعد از سرقت طلاهای آنها، رهایشان می‌کرده است. هرچند او در بازجویی‌های اولیه به ربودن دو دختربچه اعتراف کرد اما در تازه‌ترین تحقیقات مشخص شد که دو دختر دیگر را با همین شگرد ربوده و به این ترتیب تعداد شاکیان در این پرونده به چهار نفر رسیده است.

این زن دیروز برای آخرین دفاع به شعبه نهم دادسرای جنایی تهران انتقال یافت و وقتی پیش روی بازپرس عظیم سهرابی قرار گرفت به ربودن چهار کودک با انگیزه سرقت و اخاذی اعتراف کرد. با تکمیل تحقیقات در این پرونده، به‌زودی کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم به دادگاه فرستاده خواهد شد.

  • منبع خبر : ایمنا