استاندار جدید تبریز به جوانان حزب اللهی و نخبه میدان دهند
استاندار جدید تبریز به جوانان حزب اللهی و نخبه میدان دهند

امام جمعه تبریز خطاب به استاندار جدید گفت: از آقای خرّم می‌خواهیم نگاه ویژه به حل مشکلات اقتصادی و مشکلات کارخانه‌ها و مشکلات فرهنگی داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: پیامبر گرامی‌اسلام می‌فرمایند:تقوای الهی و پرهیزکاری سررشته هر حمکتی است، ایام خجسته میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام و امام جعفر صادق(ع) به تمام مسلمین تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: موردی از سیره پیامبر عبارت از خلق عظیم است که از جمله امتیازترین ویژگی‌ها پیامبر است؛ در آیه‌ای از قرآن پیامبر را الگوی مهربانی می‌داند که اگر خلق نیکو نداشت مردم از دور او پراکنده می‌شدند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: فردا مصادف با سالروز اولین اقامه نماز جمعه پیامبر در مدینه است؛ نماز جمعه از اعمال مهم مسلمین است که دشمنان اسلام به سبب حضور مردم در نماز جمعه از آنان ناامید می‌شدند.

وی با اشاره به ساخت مصلی تبریز برای برپایی نماز جمعه گفت: مصلی تبریز هم یکی از بهترین مکان‌ها برای نماز جمعه است، روح آیت الله ملکوتی شاد و خداوند به آیت الله شبستری طول عمر بدهد که در ساخت این مکان کوششی زیادی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه کادردرمان در دو سال گذشته زحمات زیادی کشیدند، عنوان کرد: تشکر می‌کنم از کادر درمانی که روزها و شب‌ها برای ادامه واکسیناسیون در مصلی تبریز تلاش می‌کنند.

وی با باشاره به اینکه خودم و تمام نمازگزاران را دعوت به ترس از خدا و تقوا می‌کنم، ابراز داشت: این هفته مصادف با روز صادرات است و از تمام صادرکنندگان که برای رونق تولید تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص انتخاب استاندار جدید اظهار داشت: انتخاب آقای خرّم به عنوان استاندار را متقارن با هفته وحدت به فال نیک می‌گیرم، ایشان با توجه به شناخت مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان کارهای بسیار خوبی می‌توانند انجام دهند.

وی ادامه داد: ایشان در تمام حوادث از جمله زلزله و سیل در کنار مردم بودند و شناخت خوبی از مرزها دارند، من از تمام مسئولینی که شاید افراد دیگری را برای استانداری در ذهن داشتند این مسائل را کنار بگذارند و به استاندار جدید کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم خطاب به استاندار جدید هم گفت: از آقای خرّم هم می‌خواهیم نگاه ویژه به حل مشکلات اقتصادی و مشکلات کارخانه‌ها و مشکلات فرهنگی داشته باشند، همچنین به جوانان حزب اللهی و نخبه توجه ویژه داشته باشند و به آنها میدان دهند تا منویات رهبر انقلاب در گام دوم را عملی کنند.

وی ادامه داد: همچنین در تقویت و حمایت از هنرمندان استان، هیئات و مساجد تلاش کنند، این اتفاق‌ها جز با همدلی و صفا و صمیمیت انجام نمی‌شود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: آقای رئیسی هم خوشبختانه به نوبت به استان‌ها سفر می‌کنند و امیدواریم زودتر به آذربایجان‌شرقی هم سفر کنند و مشکلات از نزدیک ببیند.

وی در خصوص استانداران گذشته هم یادآور شد: من در پنج سالی که به استان آمدم سه استاندار را دیدم و هرسه این افراد بسیار عالی همکاری داشتند، آقای پورمحمدی هم بسیار پایبند به مسائل آکادمیک، اخلاقمدار و ساده زیست بودند و از طرف نمازگزاران و مردم آذربایجان قدردانی می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با تشکر از نیروی هوایی ارتش که دیروز با رزمایشی عظیم لرزه به دل دشمنان انداختند، ابراز داشت: مسافرت لشکر باقری در کمتر از یک ماه به چند کشور هشدارهای روشنی به دشمنان ایران دارد، این سفرها مانوری برای همگرایی منطقه است که موجب بالا رفتن ضریب امنیت کشور می‌شود.

وی ادامه داد: دیپلماسی فعال نظامی‌همگرایی منطقه‌ای برای مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر است، ما در چند وقت گذشته رزمایش مشترک با روسیه داشتیم و حالا با سفر سرلشکر باقری رزمایش مشترک با پاکستان برنامه ریزی شده است.