اصفهان در چندسال اخیر جزو آلوده‌ترین شهرها بوده است
اصفهان در چندسال اخیر جزو آلوده‌ترین شهرها بوده است

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان گفت: اصفهان در چندسال اخیر جزو آلوده‌ترین شهرها بوده و در سال گذشته تنها یک روز هوای پاک داشتیم و انتظار این است حسب وظیفه و ماموریتی که بر دوش این استان است، در این بخش‌ها نگاهی ویژه شکل بگیرد و مسأله‌ای به‌عنوان مسائل لاینحل باقی نماند.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ،‌ سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در دیدار اقشار مختلف مردم با رئیس قوه قضائیه، گفت: اصفهان در پیشینه تمدنی خود در دوره‌های مختلف پایتخت ایران عزیز بوده است.

وی ادامه داد: همچنین به واسطه ظرفیت‌های عظیم انسانی و موقعیت سوق‌الجیشی منطقه مرکز کشور، تلاش کرده به‌عنوان پشتیبان نقشی ویژه در پایداری ایران داشته باشد.

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های علمی، هنری و مذهبی اصفهان عنوان کرد: حوزه‌های علمیه قوی که نقش محوری در جهان تشیع داشته و اساتیدی که از گذشته تا امروز تلاش کردند ، همه جا زبانزد خاص و عام هستند.

مرتضوی پیرامون نقش اصفهان در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اولین شهری که در آن حکومت نظامی اعلام شد؛ اصفهان بود و در دوران دفاع مقدس نیز نقشی بی‌بدیل ایفا کرد و حدود ۲۴ هزار شهید و ۵۲ هزار جانباز گواه دلدادگی مردم به کشور است.

استاندار اصفهان گفت: اصفهان پس از دفاع مقدس، در مسیر سازندگی و احیای تمدن اسلامی نیز نقشی مهم و بی‌بدیل داشته و در حوزه علم، هنر، سازندگی، صنعت، کشاورزی، خدمات، گردشگری و… تلاش کرده نقش محوری در کشور ایفا کند و مسؤولیتی که مسؤولان بیان کردند را به سرانجام برساند.

وی با اشاره به مشکلات انباشت شده در اصفهان از گذشته تا امروز، گفت: وقتی در استان به مسائلی چون آب شرب، محیط‌زیست، صنعت و کشاورزی ورود می‌کنیم شاهدیم ریشه به سوءمدیریت‌های انباشته طی بیش از ۲٠ سال باز می‌گردد، در بحث فرونشست اگر کاری نکنیم فردا امکان برنامه جایگزینی نخواهد بود.

دکتر مرتضوی یادآور شد: اصفهان در چندسال اخیر جزو آلوده‌ترین شهرها بوده و در سال گذشته تنها یک روز هوای پاک داشتیم و انتظار این است حسب وظیفه و ماموریتی که بر دوش این استان است، در این بخش‌ها نگاهی ویژه شکل بگیرد و مسأله‌ای به‌عنوان مسائل لاینحل باقی نماند.

استاندار اصفهان اظهار کرد: اگر ام‌المصائب کشور یعنی تمرکزگرایی حل شود و برخی اختیارات به استان‌ها بازگردد، بسیاری از مسائل استان‌ها حل خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه طرح مولدسازی با تجربه طرح‌های قبلی امروز در اولویت است، گفت: معتقدم اگر این موضوع به‌صورت متمرکز دنبال شود احتمالا دچار مشکلات عدیده در آینده خواهد شد اما اگر با نظارت کافی به استان‌ها واگذار شود، این امکان فراهم خواهد شد که نابسامانی‌ها در بخش‌های مختلف، به سرانجام برسد و قطعا نگاه شما در تقویت نگاه تمرکززدا در کشور کمک خواهد کرد.

استاندار اصفهان بیان داشت: امید است مانند سفر به دیگر استان‌ها که منشا خیر و اثر شده، در این استان نیز چه در حوزه دستگاه قضا و چه در سایرحوزه‌ها اثرگذار باشد.