افزایش ساخت و ساز های غیر مجاز در گلپایگان
افزایش ساخت و ساز های غیر مجاز در گلپایگان

فرماندار شهرستان گلپایگان گفت:امکان حرکت به سمت کشت دانه های روغنی،داروهای گیاهی و گلمحمدی در شهرستان وجود دارد چرا که از خاک مرغوبی برخوردار هستیم .

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر حسین یارمحمدیان در جلسه مجمع رزمندگان بهداری دوران دفاع مقدس استان که در فرمانداری گلپایگان برگزار شد،اظهار کرد: مسئولیت، آبرو و هرچه که داریم مرهون خون شهدا و رزمندگان دفاع مقدس است که دست تک تک آنها را می بوسم.ما دولتی ها حقوق دریافت می کنیم تا فعالیتی را انجام دهیم اما هر کجا که بسیجیان و رزمندگان  خالصانه ورود می کنند موفق تر هستیم.

 
وی ادامه داد: تشکیل سمن ها به استانداری ها و فرمانداری ها سپرده شده بنابراین کمتر از دو هفته کارهای اداری صدور این مجمع  را انجام می دهیم و مجوز را برای آن صادر می کنیم.فرمانداری تمام ظرفیت خود را بسیج می کند که از برنامه های این مجمع حمایت کند. 
 
فرماندار گلپایگان با بیان اینکه طی دو سال اخیر در حوزه های امنیتی و انتظامی  یکی از بهترین شهرستان های استان بودیم گفت: این شهرستان جز معدود شهرهای استان است که در سال ۹۹ وضعیت سفیدی را در زمینه کرونا داشت در حالی که به دلیل ارتباط با قم و تهران از اولین شهرستان هایی بودیم که با کرونا درگیر شدیم.
 
یارمحمدیان افزود: در خصوص بیماری کرونا، شهروندان بیش از دو میلیارد تومان  به شبکه بهداشت و درمان  کمک کردند بنابراین این ظرفیت مردمی وجود دارد و نهاد های غیر دولتی باید این ظرفیت ها را به نتیجه برسانند. نهاد های غیر دولتی حلقه وصل مردم به حکومت هستند و زمانی که این حلقه وصل شود موفق می شویم و می توانیم کمک کننده دستگاههای دولتی و سایر مردم نیز باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: جز معدود شهرستانی هستیم که مجوز مرکز رشد را از دانشگاه صنعتی اصفهان دریافت کردیم که قرار است این مرکز در زمینه  استارتاپ ها و… فعالیت کند بنابراین این ظرفیت وجود دارد که  ارتباطی بین این مجمع و این انجمن فراهم شود.
 
فرماندار شهرستان گلپایگان در زمینه بومی سازی کارآفرینی تصریح کرد: امکان حرکت به سمت کشت دانه های روغنی و داروهای گیاهی  در شهرستان وجود دارد چرا که از خاک مرغوبی برخوردار هستیم .
 
حسین یار محمدیان بیان اینکه متاسفانه ساخت و ساز های غیر مجاز در گلپایگان در حال افزایش است خاطرنشان کرد: در این شهرستان به دلیل وجود خاک مستعد قابلیت کشت گل محمدی وجود دارد دارد و اکنون ۲۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت این گل است همچنین با توجه به وجود ظرفیت و استعداد تاسیس گلخانه در گلپایگان ، اکنون بخش خصوصی در شهرستان در حال راه اندازی ۲۰ هکتار گلخانه است.
 
 از مستضعفین غفلت شد
 
همچنین در ادامه نیز امام جمعه گلپایگان اظهار کرد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس تمام هستی خود را  برای دفاع از اسلام، نظام و حفاظت از نهال نوپای انقلاب که به دست امام غرس شد،به میدان بردند.متاسفانه در گذشته  از بسیاری از مستضعفین غفلت شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی کرامتی افزود: ساختار اقتصادی کشور ما ایرادی هایی داشت و متاسفانه به سمت و سویی کشیده شد که عدالت اجتماعی که شعار اصلی نظام جمهوری اسلامی بود و بنا بود که فاصله ای بین فقیر و غنی را کم کند مورد غفلت قرار گرفت و فاصله ها روز به روز بیشتر شد.
 
وی یاداورشد: ضرورت دارد که متدین و رزمندگان در کنار خدماتی که دولت و بنیاد های تاسیس شده در جهت رفع محدودیت ارائه می دهند تشکل های قوی و قدرتمندی از لحاظ فکری و ساختاری شکل دهند. بسیاری از جانبازان حتی به دنبال تشکیل پرونده برای استفاده از خدمات ارائه شده هم نرفتند اما اکنون گرفتار مشکلات ناشی از جبهه و جنگ هستند حال چه کسی باید مشکلات آنها را حل کند.