با دریافت زیر میزی توسط پزشکان برخورد میکنیم
با دریافت زیر میزی توسط پزشکان برخورد میکنیم

پایگاه خبری زنگ خطر / معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: متاسفانه سایر کشور ها نیروهای تربیت شده ما را به راحتی جذب خودشان می کنند، باید اقداماتی انجام دهیم تا مانع مهاجرت پزشکان و پرستاران شویم.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، مرتضی حیدری در آیین بهره برداری و کلنگ زنی طرح های بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان اظهار کرد: دشمنان به دنبال این هستند که حس خود تحقیری را بر ما غالب کنند و ما هم آنطور که باید و شاید از دستاوردهای خودمان دفاع نکردیم.در منطقه غرب آسیا ما بهترین پزشکان را داریم تاجایی که ایرانی های ساکن آمریکا و اروپا به ایران می آیند و خدمات پزشکی دریافت میکنند.

وی ادامه داد: اکنون تقریبا تمام  وسایل و تجهیزات اتاق های عمل توسط جوانان و شرکت های دانش بنیان در ایران ساخته شده  است که دستاورد کوچکی هم نیست اما خیلی بلد نیستیم این موضوعات را تبلیغ کنیم. هر ساله زمان توزیع نیروهای متخصص و فوق تخصص حدود ۷۰ درصد را خانم ها تشکیل می دهند که این نشان می دهد بستر رشد برای آنها فراهم بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان گفت: همانطور که با هزینه های زیاد آب، برق، گاز و… در دسترس مردم است ، وظیفه حاکمیت است که سلامت را در دسترس مردم قرار دهد و نباید تفکر به گونه ای باشد که اگر برای حوزه سلامت هزینه کنیم پولی را خرج کرده ایم بلکه باید بدانیم هزینه کردن در حوزه سلامت یک سرمایه گذاری است و رضایتمندی مردم را به دنبال خواهد داشت.

حیدری با بیان اینکه باید نیروی انسانی را حفظ کنیم افزود: اکنون متاسفانه اتفاق بدی رخ داده ، سایر کشور ها نیروهای تربیت شده ما را به راحتی جذب خودشان می کنند، باید اقداماتی انجام دهیم تا مانع مهاجرت  پزشکان و پرستاران شویم و شرایط کاری را به گونه ای فراهم کنیم که به ماندن آنها در ایران کمک شود.

وی در خصوص ICU و NICU تصریح کرد: در تعداد تخت های ICU در استان اصفهان ضعف داریم؛ کار کردن در NICU که نوزادان بستری می شوند فوق العاده سخت است لذا پرستاران و نیروهای این بخش باید آموزش های خاص را دیده باشند. در منطقه غرب استان به NICU نیازمند بودیم و اکنون که این بخش با بهترین تجهیزات در بیمارستان گلپایگان راه اندازی شده میتواند نیاز های این منطقه را پوشش دهد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطر نشان کرد: کمبود نیروی متخصص نداریم اما در توزیع آن مشکل داریم، چرا پزشکان وقتی مدت زمان طرحشان تمام می شود می روند؟ آب و هوای گلپایگان، خوانسار، فریدونشهر و … خیلی خوب است لذا باید برای پزشکان امکاناتی قائل شویم ، برای مثال  دریافت مالیات از پزشکانی که در مناطق محروم فعالیت می کنند حذف شود تا نیروهای متخصص با رقبت وارد این مناطق شوند.

حیدری یادآورشد: با وجود اینکه می دانیم تعرفه های فعلی غیر عادلانه است ، با واقعیت های جامعه منطبق نیست و باید اصلاح شود اما به شدت مقابل دریافت خارج از تعرفه توسط پزشکان می‌ایستیم  ، با زیر میزی ها برخورد میکنیم و به شکایت های مردمی توجه میکنیم.