برخورد با مجرمان قرارداد ویلموتس خواست مردم از قوه قضائیه
برخورد با مجرمان قرارداد ویلموتس خواست مردم از قوه قضائیه

همه چیز مثل روز روشن است. بند‌بند این قرارداد که بدون هیچ تردیدی برای نوشتن و امضا کردن آن کسی چاقو زیر گلوی تاج و دار و دسته‌اش نگذاشته بود، خیانت به کشور، فوتبال ایران و بیت‌المالی است که از آن مردم است، نه برای حیف و میل آقایان و دلالی‌هایی که جز جیب خارجی‌ها، جیب خود آقایان را هم پر می‌کند که اگر غیر از این بود بدون تردید زیر بار عقد چنین قرارداد ننگینی که کم از ترکمنچای ندارد، نمی‌رفتند.

گویی یادشان رفته بود که ماه پشت امر نمی‌ماند و تا ابد نمی‌توانند با ژست‌های حق به‌جانب و پرخاش به افشاگران به فریب افکار عمومی بپردازند. دیگر نه هیچ جایی برای دفاع است و نه هیچ توجیهی، حتی خرده‌ای به ویلموتس هم نمی‌توان گرفت بابت شکایتش به فیفا برای دریافت تمام آن ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو و ۶ هزار یورو بابت هر بردی که داشته است (کامبوج و هنگ‌کنگ). نمی‌توان نجابتی را که فدراسیون تاج از آن برای توصیف ویلموتس یاد می‌کرد زیر سوال برد، چراکه نانجیب نه ویلموتس که آن‌هایی هستند که بدون هیچ خجالتی در چشمان مردم نگاه کردند و دروغ گفتند. در واقع نانجیب مرد بلژیکی نیست که به‌رغم نشستن زمانی کوتاه روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران خواهان تمام و کمال قراردادش است. نانجیب تاج و دار و دسته‌اش هستند که چنین قرارداد ننگینی را نوشتند و امضا کردند. همان‌هایی که مدعی بودند قرارداد خوبی بسته‌اند (شاید، چون برای آن‌ها این قرارداد آب و نان خوبی داشت) و چنان بر منتقدانی که از رقم ۳ میلیون یورویی برای قراراداد ویلموتس و دستیارانش یاد کرده بودند یورش بردند که دور از ذهن نیست اگر رودررو بودند با این منتقدان و افشاگران در برنامه تلویزیونی شاهد یک درگیری فیزیکی نیز بودیم!

همه چیز مثل روز روشن است. بند‌بند این قرارداد که بدون هیچ تردیدی برای نوشتن و امضا کردن آن کسی چاقو زیر گلوی تاج و دار و دسته‌اش نگذاشته بود، خیانت به کشور، فوتبال ایران و بیت‌المالی است که از آن مردم است، نه برای حیف و میل آقایان و دلالی‌هایی که جز جیب خارجی‌ها، جیب خود آقایان را هم پر می‌کند که اگر غیر از این بود بدون تردید زیر بار عقد چنین قرارداد ننگینی که کم از ترکمنچای ندارد، نمی‌رفتند. قراردادی که آقایان حتی نخواستند در حاضر کردن و امضای آن از نظرات کارشناسی حقوقدانان خود فدراسیون بهره ببرند. شاید، چون اگر پای آن‌ها به چنین قراردادی باز می‌شد، برنامه‌های آقایان در عقد چنین قرارداد ننگینی بهم می‌ریخت و بازار دلالی‌های‌شان کساد می‌شد.

مسئله دیگر از فرضیه یا تهمت زدن گذشته؛ بند‌بند این قراردادی که تاج در صندوقچه فدراسیون پنهان کرده بود برای دور نگه داشتن از دید مردم و منتقدان، حالا واضح و روشن منتشر شده و کمتر کسی است که اطلاعی از این بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی آقایان نداشته باشد. سؤال، اما اینجاست که چه زمانی قرار است قوه قضائیه و نهاد‌های نظارتی حساس شوند برای کشیدن تاج و دوستانش به پای میز محاکمه برای پاسخگویی؟ وقتی تأسفبار بودن این قرارداد سرتاپا ایراد صدای مردم، رسانه‌ها، منتقدان و حتی نماینده‌های مجلس را هم درآورده است.

باز هم مثل همیشه وقتی از همه جا مانده و رانده‌ایم، نگاه‌ها به سمت نهاد‌های نظارتی و قوه قضائیه به عنوان مدعی‌العموم می‌چرخد که داد مردم را بستانند و مجرمان شیک‌پوش را که با کمال وقاحت در رسانه ملی در چشم مردم نگاه می‌کنند و دروغ می‌گویند پای میز محاکمه بکشانند برای پاسخ دادن به فجایعی که به بار آورده‌اند!

بی‌شک رسیدگی به هر پرونده‌ای نیازمند داشتن شاکی خصوصی نیست و بار‌ها و بار‌ها شاهد آن بوده‌ایم که قوه قضائیه در جامعه به عنوان مدعی‌العموم با برخی جرائمی بسیار پیش پا افتاده‌تر از این ورود کرده است. حال، اما چه می‌شود وقتی پای آبروی مملکت در میان است بابت رفتار‌های تأسف‌بار افرادی، چون تاج و میلیون‌ها یورو ارز این مملکت که قرار است بدون هیچ دلیل منطقی و فقط به لطف عقد قرارداد ننگین آقایان با ویلموتسی که هیچ ثمری برای فوتبال ایران نداشته به این مرد بلژیکی داده شود، قوه قضائیه به عنوان مدعی‌العموم برای بازخواست تاج وارد نمی‌شود، آن هم در روز‌هایی که مردم گوش به فرمان رهبری برای برداشتن باری از دوش هموطنان نیازمند خود کمر همت بسته‌اند تا با کمک‌های مؤمنانه لقمه‌ای سر سفره نیازمندان ببرند، اما در همین روز‌های سخت یک ملت باید تاوان سنگین ۳ میلیون یورویی را بابت بی‌کفایتی مردی بپردازند که به‌رغم بازنشسته بودن راهی برای حضور دوباره در رأس فوتبال ایران پیدا کرد تا آخرین شاهکار خود را نیز رقم بزند. شاهکاری که انتظار می‌رود قوه قضائیه چشم بر آن نبندد و به عنوان مدعی‌العموم بابت آن تاج را مانند دیگر مجرمان پای میز محاکمه بکشاند و او را بازخواست کند. بدون تردید این انتظاری است که تک‌تک مردم از قوه قضائیه بابت عقد قرارداد ننگین با ویلموتس دارند. قراردادی که به نظر می‌رسد علاوه بر مرد بلژیکی برای تاج و دوستانش هم سود کلانی داشته که زیر بار عقد آن رفتند و برای امضا کردنش حتی رنج سفر به بلژیک را نیز به جان خریدند تا شاهکاری تمام‌عیار از خود به یادگار بگذارند.

  • نویسنده : دنیا حیدری
  • منبع خبر : جوان