به داد امامزاده تاریخی روستای وانشان برسید 
به داد امامزاده تاریخی روستای وانشان برسید 

پایگاه خبری زنگ خطر / جعفر کامرانی رئیس دفتر نماینده مردم گلپایگان و خوانسار گفت: آب شرب روستای وانشان باید از تصفیه خانه گلپایگان پرداخت شود اما چه معنایی دارد که آب شرب آن از طریق چاه خوانسار تامین میشود، مردم دارند مریض می شوند برای این موضوع  فکری بکنید.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، رئیس دفتر نماینده مردم گلپایگان و خوانسار گفت: آب شرب روستای وانشان باید از تصفیه خانه گلپایگان پرداخت شود اما چه معنایی دارد که آب شرب آن از طریق چاه خوانسار تامین میشود، مردم دارند مریض می شوند برای این موضوع  فکری بکنید.

جعفر کامرانی در جلسه ای که با حضور مسئولین مختلف شهرستان جهت حل مشکلات روستای وانشان در محل امامزاده ابوالفتوح برگزار شد اظهار کرد : با احداث کمربندی روستا، این منطقه از حیز انتفاع خارج می شود و هنوز نفهمیدیم علت اجرای این طرح چیست همچنین معنی ندارد که یک قسمت از این روستا در مرز گلپایگان و قسمت دیگر در مرز خوانسار باشد، از فرماندار می خواهیم حل این موضوع را در روند کاری خود قرار دهند.

وی ادامه داد: وانشان تنها روستایی است که اب کشاورزی آن از طریق ۴ رشته قنات تامین می شود  و هیچ چاه مجاز و غیر مجاز ندارد، طی یکسال گذشته برای احیای یکی از قنات ها بدون کمک جهاد کشاورزی و تنها توسط مردم ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

رییس شورای اسبق روستای وانشان با بیان اینکه فرهنگ زیبای درختکاری این روستا را سرسبز نگهداشته است گفت : در دو دهه گذشته هزاران  درخت مثمر به دلیل خشکسالی از بین رفتند لذا لازم است استخر ذخیره اب در روستا با حجم حداقل یک میلیون متر مکعب احداث شود تا اب قنوات در فصل غیر از کشت ذخیره و در تابستان از آن استفاده شود. همچنین طرح شرکت آبخیز گستر در این روستا به نتیجه نرسیده است، چه دلیلی دارد به کشاورزی که خودش چندین دهه در زمینه  تولیدات محصولات کشاورزی فعالیت دارد بگویند شما نمیتوانید کشت داشته باشید لذا از جهاد کشاورزی می خواهیم که در کمیسیون تداخلات ، روستای وانشان در اولویت قرار دهند ، در این راستا نقشه های هوایی قبل از سال ۱۳۴۵ را ببینید اگر آثار کشت وجود دارد، که قطعا دارد،  زمین ها را به مردم برگردانید.

کامرانی افزود: برای آبادانی روستا ها باید مردم را به ساخت و ساز در روستاها تشویق کنیم،  مردم وارد روستا می شوند ساخت و ساز هم می کنند اما آبفا به آنها می گوید خوش نشین و آب ‌بهای چند برابری برای آنها در نظر میگیرد اگر این قانون درباره شهر ها اعمال می شود باید برای روستا هم اعمال شود در صورتیکه اینطور نیست،  اب بهای چند میلیون تومانی برای فردی که آمده زادگاه خود را آباد کند اصلا توجیح ندارد.

وی در خصوص آب شرب روستا تصریح کرد : آب شرب روستای وانشان باید از تصفیه خانه گلپایگان پرداخت شود  اما چه معنایی دارد که اب شرب ان از طریق چاه خوانسار تامین میشود، مردم دارند مریض می شوند برای این موضوع  فکری بکنید ، اگر وانشان اب چشمه لمبی خود را قطع کند و با آبی که از خوانسار می اید ترکیب نکند فاجعه رخ میدهد و سختی اب خیلی بالا می رود.

رئیس دفتر نماینده مردم گلپایگان و خوانسار یادآور شد: امامزاده این روستا تاریخی است،  میراث فرهنگی و اداره اوقاف هرچه زودتر به داد امامزاده برسند اگر گنبد آن ریزش کند دیگر قابل اصلاح نیست. رونق گردشگری خوب است اما زمین و باغات کشاورزی مردم که نباید تاوان صنعت گردشگری را بدهند، باید برای گردشگر  مکان و زیر ساخت ها مهیا شود  تا به محل زراعت و باغات که تنها راه درامد مردم روستا است آسیبی وارد نشود.