بیمارستان قدس قزوین برای کودکان مبتلا به سرطان مجهز شد
بیمارستان قدس قزوین برای کودکان مبتلا به سرطان مجهز شد

پایگاه خبری زنگ خطر /  مدیرعامل مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان استان قزوین گفت: بازسازی و تجهیز بخش آنکولوژی بیمارستان قدس به همت خیرین استان و توسط مؤسسه مکس در ۲ فاز با ۲۰ تخت و اعتباری بالغ‌بر ۳۵ میلیارد ریال صورت گرفت.

به گزارش سیاست فردا ، علیرضا نوروزی اظهار کرد: سرطان یکی از بیماری‌هایی است که زمان بهبودی آن طولانی‌مدت است، به این معنا که بین ۶ ماه تا چهار سال زمان لازم است تا بیمار به بهبودی برسد و دوره درمان را طی کند.

وی ادامه داد: بزرگ‌سالان پس از دریافت دارو در بیمارستان، دوران نقاهت خود را در منزل بستری می‌شوند، اما اغلب کودکان پس از دریافت داروهای شیمی‌درمانی در بیمارستان بستری می‌شوند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلابه سرطان استان قزوین عنوان کرد: متأسفانه فضای بیمارستان قدس فضای مناسبی برای کودکان سرطانی نبود، مطالبه خانواده‌های این کودکان بود که فضای بیمارستان بهینه شود و ما تلاش کردیم تجهیز و بازسازی بخش آنکولوژی در بیمارستان قدس را در ۲ فاز انجام دهیم.

وی بیان کرد: پیش‌ازاین، بخش مربوط به بیماران هموفیلی و تالاسمی بزرگ‌سال با کودکان مبتلابه سرطان ادغام بود اما خوشبختانه با یاری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قزوین، بیماران تالاسمی و هموفیلی از این بخش جدا شدند و ساختمان دیگری برای آنان تجهیز شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: فاز دوم این بخش نیز بازسازی، تجهیز و مناسب‌سازی فضای بخش آنکولوژی برای کودکان مبتلابه سرطان بود، لازم بود فضا و محیط این بخش ازنظر رنگ‌آمیزی، معماری و پرده‌ها مناسب روحیات کودکان باشد و این امر باهمت موسسه مکس و سایر خیرین تحقق‌یافته است.

وی افزود: همچنین خدمات رفاهی این بخش نظیر آشپزخانه، تخت همراه، یخچال، تلویزیون‌های بزرگ و دیگر تجهیزات نیز به‌روز شده است.

این مسئول تأکید کرد: در میان بیماران مبتلابه سرطان، بیمارانی داریم که نیازمند این هستند به‌صورت جداگانه درمان شوند اما پیش‌ازاین، بخش خون بیمارستان قدس اتاق ایزوله نداشت، ۲ اتاق ایزوله به این بخش اضافه شد، همچنین اتاق‌های دریافت دارو، شیمی‌درمانی، اتاق پزشک و اتاق‌های کثیف و تمیز جهت قرار دادن وسایل شیمی‌درمانی به این بخش افزوده شد.

وی تصریح کرد: تجهیزات پزشکی نیز در فاز نخست برای این بخش خریداری‌شده بود، یعنی اکنون یک بخش با تجهیزات مخصوص کودکان مبتلابه سرطان را در بیمارستان قدس داریم.

نوروزی یادآور شد: اکنون بخش آنکولوژی در بیمارستان قدس دارای چهار اتاق بوده و مجموعاً ۱۲ تخت بستری، ۲ تخت ایزوله و ۶ تخت سرپایی دارد، یعنی ۲۰ بیمار می‌توانند در یک‌زمان از این بخش استفاده کنند، برآورد ما این است که این میزان تخت تا سال ۱۴۰۵ پاسخگوی کودکان بیمار مبتلابه سرطان استان باشد.

درمان سرطان برای کودکان مکس بی‌هزینه است

مدیرعامل مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلابه سرطان استان قزوین ادامه داد: ۳۵ میلیارد ریال اعتبار صرف بازسازی و تجهیز این بخش شده و ۱۰۰ درصد این هزینه توسط خیرین استان قزوین پرداخت‌شده است.

وی عنوان کرد: از ابتدای تشکیل مؤسسه مکس تاکنون حدود ۳۰۰ پرونده در استان تشکیل‌شده است که البته اکنون ۲۴۰ پرونده در این مؤسسه داریم.

نوروزی بیان کرد: کلیه هزینه‌های درمان سرطان بیماران زیر ۱۸ سال استان قزوین به‌واسطه مردم نیکوکار استان و توسط مؤسسه مکس پرداخت می‌شود، یعنی بیمار مبتلابه سرطان هیچ هزینه‌ای اعم از هزینه‌های بیمارستان، دارو، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، دندانپزشکی و انواع آزمایش‌ها را پرداخت نمی‌کند، حتی هزینه آزمایش‌هایی که در قزوین انجام نمی‌شود و لازم است بیمار برای انجام آن‌ها به تهران برود نیز به‌صورت کامل پرداخت می‌شود، همچنین هزینه ایاب و ذهاب، هزینه‌های غذایی و کمک‌هزینه تحصیلی نیز به این کودکان پرداخت می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: همه‌ساله پیش از ایام نوروز ما با خانواده‌های کودکان مبتلابه سرطان استان قزوین جلسه‌ای تشکیل می‌دهیم تا به ما کمک کنند و بتوانیم برنامه سال آینده خود را مشخص کنیم، خوشبختانه توانسته‌ایم مطالبات خانواده‌ها را به‌صورت ۱۰۰ درصدی پوشش دهیم.

وی اظهار کرد: بخش آنکولوژی یک بخش کاملاً رایگان برای بیماران است، تقاضا داریم خانواده‌های قزوینی زمانی که متوجه این بیماری در کودکان خود می‌شوند، برای درمان به استان‌های اطراف مراجعه نکنند، چراکه ما در قزوین این آمادگی را داریم که ازنظر هزینه، دارو، پزشک و درمان از این عزیزان تا بهبودی کامل حمایت کنیم.

مدیرعامل مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلابه سرطان استان قزوین در پایان تأکید کرد: مؤسسه مکس جزو انگشت‌شمار مؤسسات خیریه کشور است که کارمند و حقوق‌بگیر ندارد، یعنی همه اعضای ما داوطلب هستند و هرکدام برای خود شغل مجزایی دارند که بخشی از ارزشمندترین دارایی خود یعنی وقت خویش را در اختیار این مؤسسه قرار می‌دهند تا بتوانیم به بیماران خدمات‌رسانی مناسبی را داشته باشیم.

  • منبع خبر : ایسنا