تهدید زلنسکی به حمله به مراکز تصمیم گیری روسیه
تهدید زلنسکی به حمله به مراکز تصمیم گیری روسیه

رئیس جمهور اوکراین روسیه را با حمله به مراکز تصمیم گیری این کشور، تهدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، “ولودیمیر زلنسکی” رئیس جمهور اوکراین با تهدید روسیه گفت: اگر روسیه مراکز تصمیم گیری در کی یف را هدف قرار دهد، جهان باید با حمله به مراکز تصمیم گیری در مسکو به آن پاسخ دهد.

این درخواست زلنسکی در حالی مطرح می شود که مقامات کشورهای غربی تاکید دارند باید مانع از گسترش جنگ اوکراین به سایر کشورهای اروپایی و به ویژه اعضای ناتو شد. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان به تازگی هشدار داده بود نباید روسیه و ناتو وارد درگیری مستقیم با یکدیگر شوند.

در خبری دیگر، ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود روسیه در مرز اوکراین در تلگرام اعلام کرد در حمله روز شنبه اوکراین به این منطقه دو نفر کشته شدند.

گلادکوف اعلام کرد در این بمباران زیرساخت‌های غیر نظامی در شهر چبکینو هدف قرار گرفتند. دو غیر نظامی کشته و حدود ۱۵ هزار نفر نیز از داشتن برق محروم شدند.

به گفته گلادکوف پنج تا شش ساعت برای وصل شدن برق این خانوار‌ها زمان نیاز است. روسیه که از اواخر فوریه حمله به اوکراین را آغاز کرد در اواسط اکتبر افزایش قابل توجه گلوله باران از سوی اوکراین به مناطق مرزی روسیه از جمله بلگورود و همچنین کورسک و بریانسک را محکوم کرد.