تولید دیگر صرفه اقتصادی ندارد
تولید دیگر صرفه اقتصادی ندارد

پایگاه خبری زنگ خطر / رئیس خانه صنعت و معدن گلپایگان گفت: در دو ماه گذشته به دنبال نوسانات ارزی قیمت مواد اولیه که در اختیار دولت است مانند مس ،فولاد ، آلومینیوم و پتروشیمی به دوبرابر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، مهدی روشنی در آیین تجلیل از کارفرمایان برتر شهرستان گلپایگان اظهار کرد: صنعتگران شهرستان گلپایگان در حوزه ثبت شرکت ها و برندها، بیزینس های مدرن و تبلیغات و حوزه های حقوقی گاها دچار مشکلاتی می شدند در همین راستا بستر ثبت و مشاوره های حقوقی را در خانه صنعت و معدن شهرستان گلپایگان فراهم کردیم.

وی ادامه داد: با تلاش های فرماندار و نماینده شهرستان 30 هکتار زمین برای فاز 3 شهرک صنعتی اخذ شد که حدود 12 هکتار آن صرف خیابان کشی و زیر ساخت ها میشود اما تقاضا داریم حوزه واگذاری  مابقی آن با نظارت شهرستان باشد و به افرادی که اهلیت دارند واگذار شود، همچنین  مزایده  آن  در سطح شهرستان  برگزار شود.

رئیس خانه صنعت و معدن گلپایگان گفت: در راستای خلع ید،  3 قواره زمین  توسط شرکت شهرک های استان  وارد مزایده  و در زمینه اهلیت سنجی آن اقدام خوبی انجام شد ؛ امیدواریم از خرابه آباد شهرک صنعتی گلپایگان به یک شهرک صنعتی ایده ال برسیم که در شان گلپایگان و صنعتگران آن باشد.

روشنی خاطر نشان کرد: در سه چهار ماه اخیر کارد به استخوان ما رسیده و فقط داریم در زمینه حفظ خودمان و نه پیشرفت،  تلاش می کنیم. در دو ماه گذشته به دنبال نوسانات ارزی قیمت مواد اولیه که در اختیار دولت است مانند مس ،فولاد ، آلومینیوم و پتروشیمی به دوبرابر رسیده است  ؛  اگر بخواهیم براساس خرید هایمان افزایش  قیمت داشته باشیم باید تولیدات خودمان را تعطیل کنیم چرا که مردم توان خرید ندارند و بالطبع ما هم فروشی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه با شرایط موجود دیگر تولید صرفه اقتصادی ندارد تصریح کرد:  وزرای اقتصاد و صمت نمی توانند شرایط را ساماندهی کنند ، مجلس هم سکوت کرده و واکنشی به ضعف آنها ندارد و تولید کننده متحمل ضرر می شود.  با توجه به شرایط موجود انتظار داریم برای تولید کنندگان بسته های حمایتی در نظر بگیرند  اما یک شبه سود تسهیلات بانکی از 18 به 23 درصد افزایش پیدا کرد ، انتظار وام 4 درصد نداریم ولی این افزایش هم از توان ما خارج است.

رئیس خانه صنعت و معدن گلپایگان یادآورشد: فرماندار گلپایگان طی یک سال اخیر با فعالیت های مستمر خود در شهرستان تحول ایجاد کرده است پس در شرایط موجود هستند افرادی که اگر بخواهند می توانند تحول ایجاد کنند بنابراین در سطح کشور هم باید این اتفاق رخ دهد تا از شری که بر سر ما آماده نجات پیدا کنیم.