تولید روزانه حدود ۱۱ هزار ماسک در گلپایگان
تولید روزانه حدود ۱۱ هزار ماسک در گلپایگان

فرماندار شهرستان گلپایگان از تولید روزانه 10 الی 11 هزار ماسک در شهرستان گلپایگان و فروش آن حداکثر به مبلغ هزار و 250 تومان در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر، حسین یارمحمدیان امروز( سه شنبه- ۲۴ تیر ) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه ادارات مرتبط با آتش سوزی مراتع و … را موظف کردیم نگهداری و نگهبانی لازم را انجام دهند. دستگاه های خدمت رسان با اجازه فرماندار می توانند در مواقع بحران در هرنقطه از شهرستان خدمت رسانی های لازم را انجام دهند. شرکت سهامی زراعی آرام آرام در زمینه خرید تجهیزات آتش نشانی وارد میدان شود تا در مواقع بحران بتوانند حادثه رخ داده را کنترل کنند.

 
وی به لزوم زدن ماسک توسط کسبه و مردم تاکید کرد و ادامه داد:   مردم  در تمامی اماکن برای سلامت خود  حتما از ماسک استفاده کنند و انشاا… دیگر کسی را در خیابان نبینیم که ماسک نداشته باشد. مطمئنم اگر مردم رعایت کنند تا دو الی سه هفته آینده به وضعیت سفید خواهیم رسید . مجلس ترحیم در مساجد و منازل و امامزاده ها برگزار نشود، همچنین تالارها باید با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالیت کنند و اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و تعزیرات موظف به برخورد قانونی هستند.
 
 فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: تاکسی ها نباید مسافران بدون ماسک را سوار کنند و مسافران  برون شهری نیز باید از ماسک استفاده کنند. اکنون گزارش دادند که دفاتر خدماتی برخی رعایت های لازم را انجام نمی دهند اگر این اتفاق ادامه یابد اعمال قانون می شوند.
باشگاه های استفاده از  ماسک و مواد ضدعفونی و رعایت فاصله را مد نظر قرار دهند.
 
 
یارمحمدیان اضافه کرد: در صدد این هستیم که در شهرستان تولید ماسک باشیم و در این راستا  روزانه ده الی  یازده هزار ماسک در شهرستان تولید می شود. این ماسک ها حداکثر به قیمت هزار و ۲۵۰ در فروشگاه ها و داروخانه به فروش برسد و دستگاههای نظارتی باید کنترل های لازم را داشته باشند تا دلالی ایجاد نشود.برخی داروخانه ها از شهر و یا استان های دیگر اقدام به خرید ماسک می کنند که فاکتور خرید آن باید توسط شبکه بهداشت و تعزیرات کنترل شود.
وی با بیان اینکه پد بالگرد در شهرستان راه اندازی شد یادآورشد: سد کوچری مدیریتش با شهرستان نیست و به دستگاه مربوطه مرتبا ابلاغ کردیم که باید کارهای ایمنی را انجام دهند. نماینده کارفرمای سد مخزنی کوچری در شهرستان،  قول دادند که از مرداد ماه گشت قایق موتوری و کارهای پیشگیری برای افزایش ایمنی در سد کوچری را در طول سال انجام دهند.
فرماندار شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد: اکنون در زمینه غرق شدگی در شهرستان وضعیت خوبی را داریم و آمار کاهش پیدا کرده است اما برای پیشگیری های بیشتر منابع آب، آتش نشانی ، سد کوچری و هلال احمر کنترل و مراقبت های خود را خصوصا در روزهای تعطیل انجام دهند و از مردم هم می خواهیم که پشت سد ها شنا نکنند. 
 
وی اضافه کرد:  قانونی برای عرضه قلیان نداریم ضمن اینکه در مصوبات ستاد کرونا تاکید شده که قلیان در انتقال ویروس کرونا موثر است لذا تعزیرات، اتاق اصناف و شبکه بهداشت موظف به جمع آوری آن از سطح شهر هستند و در این راستا نیز سه واحد عرضه کننده قلیان در شهرستان پلمپ شده است.