حرکت دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان به سمت تعطیلی 
حرکت دانشگاه علمی کاربردی گلپایگان به سمت تعطیلی 

پایگاه خبری زنگ خطر / فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: اخیرا دانشکده فنی مهندسی گلپایگان با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه صنعتی اصفهان الحاق شده است که این موضوع از طرف شهروندان مورد اعتراض قرار گرفته است از سوی دیگر نظر مسئولین شهرستان هم این است که این الحاق نمی تواند آینده خوبی را برای این واحد دانشگاهی در بر داشته باشد

خبرنگار : فاطمه عبدلی / به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر محمدرضا عسگریان امروز(۱۵- تیر ۱۴۰۱)  در جلسه ای که با حضور معاون وزیر علوم  جهت بررسی مشکلات مراکز دانشگاهی برگزار شد اظهار کرد: شهرستان گلپایگان پیشینه تاریخی، علمی و فرهنگی  بالایی دارد ، عالمان بزرگی را به جمع علمای کشور اضافه کرده است. این شهرستان به عنوان یک قطب علمی میدرخشد و وجود مراکز علمی با سابقه بر روی این موضوع صحه می گذارد. در گلپایگان اتفاقات خوبی در حوزه علم و فناوری رخ داده است.

وی ادامه داد: دانشگاه های فنی مهندسی، پیام نور ، علمی کاربردی ، آزاد ، فنی حرفه ای و… و مراکز علمی متعددی در شهرستان وجود دارد و در سالی که به نام تولید دانش بنیان است در صدد راه اندازی مرکز رشد علم و فناوری هستیم اما علیرغم پتانسیل های موجود مشکلاتی در این حوزه وجود دارد. دانشگاه فنی مهندسی یکی از مراکز معتبر علمی کشور است و زمانی این دانشگاه زیر مجموعه دانشگاه صنعتی شریف بوده است و در یک بازه زمانی مستقل می شود . اساتید توانمندی در این دانشگاه مشغول به کار هستند  و فارغ التحصیلان آن نیز به مدارج علمی بالاتر ارتقا پیدا کردند .

فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: اخیرا این واحد آموزشی با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه صنعتی اصفهان الحاق شده است که این موضوع از طرف شهروندان مورد اعتراض قرار گرفته است از سوی دیگر نظر مسئولین شهرستان هم این است که این الحاق نمی تواند آینده خوبی را برای این واحد دانشگاهی در بر داشته باشد ، زمانی که این دانشکده به صورت مستقل اداره می شده است وضعیت خیلی بهتری در زمینه اعتبارات، بودجه ها و امکانات داشته است و این تقاضا وجود دارد که این مجموعه آموزشی به وضعیت سابق خود برگردد و مستقل شود تا در آینده به دانشگاه نیز تبدیل گردد.

عسگریان در رابطه به یکی دیگر از دانشگاه های گلپایگان تصریح کرد: دانشکده علمی کاربردی شهرستان با سابقه درخشانی که دارد اکنون وضعیت خوبی ندارد و سال گذشته به دانشگاه صنعتی اصفهان ملحق اما مجددا مستقل می شود و حدود دوسال است که اقدام به جذب دانشجو نکرده و دارد به سمت تعطیلی حرکت می کند؛ اکنون نیز  وضعیت روشنی ندارد. همچنین دانشگاه پیام نور با سابقه ای بالغ بر ۴۰ سال آن رونقی که باید داشته باشد را ندارد و نیازمند پشتیبانی از سوی وزارت علوم است لذا نیاز داریم مجموعه وزارت علوم حمایت ویژه ای از مراکز دانشگاهی شهرستان داشته باشد.