خبرهای مهم درباره واکسن آکسفورد
خبرهای مهم درباره واکسن آکسفورد

بیم و امید در جهان بیشتر شده. در حالی که خبرهای متعددی در رابطه با واکسن کرونا هر روز به گوش می رسد معتبرترین نوع آن گام بزرگی در جهت رسیدن به تایید نهایی برداشته است یعنی واکسن آکسفورد.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، در حالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به ۴۲ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۲۷۸ نفر رسیده آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا را در رسانه های جهان مرور می کنیم:

*آخرین اخبار حاکی از آن است که واکسن ساخت دانشگاه آکسفورد منجر به ایجاد ایمنی کامل در بدن داوطلبان شده است که خبر بسیار مهم و امیدوارکننده ای در جهان کرونا زده امروزی به شمار می رود. آزمایش این واکسن بر روی یک فرد داوطلب پیش از این باعث ایجاد عوارض سختی همچون ضعف در راه رفتن شده بود اما اکنون همه چیز امیدوارکننده پیش می رود.  

*همانقدر که خبر مربوط به واکسن آکسفورد امیدوارکننده است در مقابل خبرهای خوبی در رابطه با نتایج و عواقب پلاسمادرمانی منتشر نمی شود. آزمایش ها نشان می دهد که درمان پلاسمایی خطر مرگ ناشی از کرونا را کاهش نمی دهد. یک آزمایش علمی آب سرد را بر روی این امید ریخته است که پلاسمای خون آنچنان که تصور می شود موثر نیست.  پلاسمای نقاهت در مطالعات اولیه مشاهده ای نویدبخش بود اما یک آزمایش بالینی در مقیاس گسترده نشان داده است که از مرگ یا علائم شدید جلوگیری نمی کند. این آزمایش در هند انجام شده است.

*بر اساس ارزیابی ها و نظرسنجی ها فقط ۱۳ درصد از جمعیت کشور انگلستان اهمیت قرنطینه و قوانین مربوط به آن را می فهمند و درک می کنند و باقی اعتقاد چندانی به آن ندارند.

*از سر گیری آزمایشات مرحله انسانی واکسن شرکت داروسازی جانسون و جانسون آمریکا از این هفته از سر گرفته می شود.

*خطر ابتلا به کرونا در میان سیاه پوستان امریکایی سه برابر به ابتلای سفیدپوستان است. جمعیت سیاه پوستان آمریکایی دو برابر سفیدپوستان هم در پی ابتلا به کرونا در بیمارستان ها بستری می شوند. آمار دیگری نشان می دهد که ۴۰ درصد مبتلایان و ناقلان کرونایی در این کشور بدون علامت هستند

*افراد مبتلا به بیماری های کلیوی سه برابر بیشتر نسبت به بیماران قلبی و عروقی و فشار خون در خطر مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا هستند.  

*تحقیقات اولیه نشان می دهد که نیکوتین موجود در سیگار می تواند به عنوان یکی از راهکارهای از بین بردن ویروس کرونا مورد استفاده قرار بگیرد. تحقیقات بیشتری در این رابطه در حال انجام است.

*یک سری تحقیقات منتشر شده در ژورنال  Physics of Fluids نشان می دهد دانش آموزانی که گوشه عقب کلاس بنشینند کمتر از سایر دانش آموزان در خطر ابتلا به کرونا قرار دارند. این نتایج پس از بررسی های متعدد و مدل سازی های چند بعدی انجام شد و نشان داد که گوشه عقب کلاس بنا به دلایل زیادی همچون تهویه هوا و جریان آن کمتر در معرض ویروس های احتمالی سرگردان در هوا قرار می گیرد.

  • منبع خبر : جام جم آنلاین