دارویی که ۱۰۰ درصد ویروس کرونا را نابود می‌کند
دارویی که ۱۰۰ درصد ویروس کرونا را نابود می‌کند

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا اعلام کرد که کشورش یک داروی ضدویروس بسیار موثر را بدون عوارض جانبی طراحی کرده است که ویروس کرونا را از بین می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر به نقل راشاتودی، وی تاکید کرد که این دارو برای صدور گواهینامه تائید به سازمان جهانی بهداشت ارائه می شود.

مادورو گفت: می خواهم بگویم که ونزوئلا دارویی تولید کرده است که ۱۰۰ درصد ویروس کرونا را نابود می کند.

وی تصریح کرد که این دارو از سوی موسسه تحقیقات علمی ونزوئلا تولید شده که از شش ماه قبل درتلاش برای یافتن درمانی برای این ویروس بوده است.

رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: این دارو براساس مولکولی موسوم به «تی آر – ۱۰» ساخته شده است که وقتی در برابر ویروس قرار می گیرد، اثربخشی مطلق را به اثبات می رساند.

مادورو یادآور شد که این تحقیق از سوی کارشناسان و دانشمندان ونزوئلایی مورد بازنگری قرار گرفته و قرار است برای تائید یافته های آن، در اختیار سازمان جهانی بهداشت قرار گیرد.

وی با اعلام اشتیاق و تمایل ونزوئلا به عرضه درمان ویژه خود به جهان، افزود که تولید انبوه این دارو با کمک ائتلافی بین المللی تسهیل می شود.

براساس اعلام موسسه تحقیقات علمی ونزوئلا، این دارو کاملا ایمن است و بر مولکول های سالم در بدن تاثیری نمی گذارد، ضمن اینکه عوارض جانبی ندارد.

در همین حال، «گابریلا خیمنس» وزیر علوم و فناوری ونزوئلا گفت که این تحقیق روی سلول های ویروس جدا شده از بیماران مبتلا به کرونا در این کشور انجام شده است.

وی افزود: این مولکول، مشتقی از اسید اورسولیک است که ۱۰۰ درصد مهار تکثیر ویروسی در شرایط آزمایشگاهی (خارج از یک موجود زنده) نشان داده است.

پیشتر در ماه جاری، ونزوئلا اولین کشور آمریکای لاتین شد که واکسن Sputnik V Covid-۱۹ روسیه را دریافت کرد.

انتظار می رود که حدود ۲ هزار نفر در ونزوئلا در قالب مرحله سوم آزمایش ایمن شوند.

این واکسن در ماه اوت (مرداد ماه) در روسیه به ثبت رسید و اولین واکسن ثبت شده کووید – ۱۹ در جهان نام گرفت.

  • منبع خبر : خبرگزاری دانشجو