در سال ۹۱ پنج کشور با اتفاق آراء برای جنگ با ایران به توافق کامل رسیده بودند +فیلم
در سال ۹۱ پنج کشور با اتفاق آراء برای جنگ با ایران به توافق کامل رسیده بودند +فیلم

به گزارش جهان نیوز،‌ حجت الاسلام حسن روحانی شب گذشته در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های توسعه در گیلان اظهار داشت: آمریکایی‌ها با تمام ابزارهای خود مانع انعقاد قرارداد بین ایران و شرکت‌های دارویی خارجی می‌شوند‌‌ و این کار آن‌ها مصداق بارز جنایت علیه بشریت است. رئیس‌جمهور خروج ایران از فصل هفتم شورای امنیت را اتفاقی نادر […]

به گزارش جهان نیوز،‌ حجت الاسلام حسن روحانی شب گذشته در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های توسعه در گیلان اظهار داشت: آمریکایی‌ها با تمام ابزارهای خود مانع انعقاد قرارداد بین ایران و شرکت‌های دارویی خارجی می‌شوند‌‌ و این کار آن‌ها مصداق بارز جنایت علیه بشریت است.

رئیس‌جمهور خروج ایران از فصل هفتم شورای امنیت را اتفاقی نادر در سطح جهان اعلام کرد و ابراز داشت: هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که اسم آن در لیست فصل هفتم شورای امنیت قرار بگیرد و بدون اجرای حتی ذره‌ای از قطعنامه‌های صادر شده از این فصل خارج شود.

روحانی با تأکید بر اینکه حضور مردم در صحنه انتخابات سال ۹۲ کشور را از یک جنگ حتمی نجات داد عنوان کرد: رئیس‌جمهور فرانسه در یک مصاحبه علنی و کاملاً عیان از جنگ با ایران و برنامه‌ریزی برای آن تا قبل از برگزاری انتخابات باشکوه سال ۹۲ و حضور اقتدارگونه مردم در صحنه سخن گفت.

وی با بیان اینکه طبق گفته رئیس‌جمهور فرانسه در سال ۹۲ پنج کشور با اتفاق آراء برای جنگ با ایران به توافق کامل رسیده بودند ابراز داشت: پس از برگزاری انتخابات و شور و اتحاد خارج از وصف مردم ایران اسلامی بسیاری از معادلات دنیای غرب علیه جمهوری ایلامی تغییر کرد.

به گزارش جهان نیوز، این ادعای روحانی پیش تر هم توسط وی مطرح شده بود که در آن موقع هم خلاف واقع بودن این اظهارات بیان شد. جنس ادعاهایی نظیر پیروزی حسن روحانی در انتخابات دولت یازدهم و یا اینکه برجام سایه جنگ را از کشور برداشت، بارها و به صورت مستدل تکذیب شده است. اما بررسی هدف آقای رئیس جمهور از بیان مجدد این ادعای تکذیب شده و آن هم در وضع ناگوار مدیریتی قوه مجریه و کاهش جدی محبوبیت وی به هشت درصد، موضوع قابل توجهی است.