دست ناپاک نمی تواند پاکی ایجاد کند
دست ناپاک نمی تواند پاکی ایجاد کند

دادستان استان اصفهان گفت: تحقق عدالت اجتماعی بدون مبارزه با فساد محقق نمی شود.تمام وجاهت یک قاضی این است که بر مبنای حکمِ دین قضاوت کند و اگر مردمی هم نباشد ارزشی نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ،علی اصفهانی امروز (۲۷ خرداد) در آیین تکریم و معارفه دادستان شهرستان خوانسار اظهار کرد: اگر دستگاه قضایی می خواهد در آن تحول ایجاد شود باید مردمی و انقلابی باشد. اگر مبنای کار قضاوت  براساس دین، اصول و انقلاب نباشد ارزشی ندارد. تمام وجاهت یک قاضی این است که بر مبنای حکمِ دین قضاوت کند و اگر مردمی هم نباشد ارزشی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اگر دستگاه قضایی می خواهد در آن تحولی رخ دهد باید نیروهای سالم و کارآمد داشته باشد. دست ناپاک نمی تواند پاکی ایجاد کند؛  اگر کسی فسادی ایجاد کرد و دلایلی قوی وجود داشت دیگر جای ملاحظه نیست، هرکس در هر مسندی که باشد باید با آن برخورد کرد. اگر جوانانی که انگیزه انقلابی دارند و متدین هستند برای مسئولیت های قضایی گمارده شوند انگیزه ای مضاعف دارند که می تواند منشا تحول باشد
 
 دادستان استان اصفهان گفت: رئیس قوه قضاییه برای سال جاری سه اولویت رعایت کرامت انسان ها، مبارزه بی امان با مفاسد و رفع موانع تولید  را مشخص کردند. اگر دلیلی قوی وجود داشت باید با مفاسد برخورد کرد همچنین تحقق عدالت اجتماعی بدون مبارزه با فساد محقق نمی شود. 
اصفهانی افزود: اگر بین مسئولین مختلف هم افزایی وجود داشته باشد کارها به جلو حرکت می کند اما اگر خدایی ناکرده خلاف آن باشد مردم متضرر می شوند و انشاا… این هم افزایی کمافی سابق در این شهرستان رعایت شود.
وی یادآورشد: در موضوع کرونا همه ما از جمله مقام معظم رهبری گفتند هر آنچه که کارشناسان می گویند را قبول داریم اما نمی دانم چرا در مسائل دیگر از جمله امور مذهبی و فرهنگی همه کارشناس می شوند و می گویند ما عقل داریم و می خواهیم خودمان نظر دهیم؛ در برابر عالمی که سال ها درس دین خوانده می گوییم می خواهیم خودمان نظر دهیم. اگر در مسائل دیگر هم همچون کرونا مشکلات را جدی بگیریم، با یکدیگر همدل شویم و براساس نظر کارشناس عمل کنیم طبیعتا مشکلات حل می شود.
دادستان استان اصفهان تصریح کرد: تمام هم و غم دستگاه قضایی این است که از تولید کننده در جهت رفع موانع تولید که شامل  مبارزه با قاچاق،  واردات بی رویه کالا، رشوه و مفاسد و اصلاح نظام بانکداری است، حمایت کند. اگر در این راستا قدم بر نداریم و خود را قوی نکنیم به نتیجه نخواهیم رسید. دستگاه قضا با افرادی که مخل امنیت و آرامش مردم باشند قاطعانه برخورد می کند.