دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۲۱۵ شهید در کاشمر برگزار می‌شود
دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۲۱۵ شهید در کاشمر برگزار می‌شود

پایگاه خبری زنگ خطر / جلسه شورای سیاستگذاری دومین کنگره ملی 1215 شهید ترشیز کهن با حضور سردار غیاثی و فرمانداران چهار شهرستان (کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ) در دفتر امام جمعه کاشمر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر به نقل از ترشیز خوان ؛ صبح امروز در نخستین روز از ماه محرم، با حضور سردار هاشم غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) جلسه دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۲۱۵ شهید منطقه ترشیز کهن در  دفتر امام جمعه شهرستان کاشمر برگزار شد.

در این جلسه که فرمانداران شهرستانهای کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ و دیگر مسئولین حضور داشتند سردار غیاثی ضمن تأکید بر قدر دانستن نعمت ولایت و حاکمیت الهی و  نعمت شهدا گفت: شهدا رزق شهادتشان را قبل از شهادتشان گرفتند چرا که اعتقاد به ولایت در رفتار و گفتار آنها مشهود بود و اهل عمل بودند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) ضمن گرامیداشت یاد سردار دلها و دیگر شهدای اسلام بیان داشت: شهادت یک جریان توقف ناپذیر است و حاکمیت ولایی کشورمان مرهون شهداء و  خانواده های معظم شهدا است.

وی افزود: امروز بیش از ۴۳ سال از انقلاب می گذرد و به فرموده امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران
«انقلاب اسلامی‌ ایران مقدمه و شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام، به پرچمداری حضرت حجت (ارواحنا له فداه) است».

سردار غیاثی گفت: امروز متفکران و اندیشمندان آمریکا اصل مشارکت و اصل پایداری را در اندیشکده های خود بررسی می کنند که چگونه است که ایران با وجود هشت سال جنگی که با عراق داشتند امروز اینگونه در عراق امنیت دارند اما دولت آمریکا برای رفتن به عراق باید تمهیدات امنیتی زیادی را برنامه ریزی کند؟!

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هر آنچه دارد به نعمت ولایت فقیه است و همه ما مسئولیم که این نعمت بزرگ الهی را به نسل امروز بیش از پیش معرفی کنیم و موظفیم قبل از هر چیز با اعمال شایسته خود و با خدمت به مردم ابتدا ما مسئولین قدردان نعمت ولایت باشیم.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) در ادامه با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۲۱۵ شهید منطقه ترشیز کهن بیان داشت: با توجه به اینکه چهار شهرستان (کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ) در برگزاری این کنگره نقش دارند قطعا انسجام بیشتری را می طلبد.

وی یادآور شد: ضرورت است که با انسجامی هدفمند به اهداف مورد نظر برسیم و آنچه که مهم است این است که در
دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۲۱۵ شهید منطقه ترشیز کهن، کیفیت مد نظر قرار بگیرد.

در ادامه جلسه سرهنگ علی یعقوبیان، فرمانده سپاه شهرستان کاشمر اظهار داشت: خوشبختانه ساختار برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت ۱۲۱۵ شهید منطقه ترشیز کهن مشخص شده است و تلاش ما این است که کار فاخری ارائه دهیم.

وی افزود: ۱۲ کمیته همراه با وظایف مشخص شده و برنامه ریزی شده که تا زمان برگزاری کنگره حدود ۲۰ الی ۲۵ کتاب از زندگی نامه شهدای ترشیز کهن چاپ شود.

یعقوبیان بیان داشت: هم در بعد مادی و هم معنوی ظرفیت شناسی انجام شده و  تاکنون برگزاری یادواره‌های شهدای لشکر فاطمیون، شهدای زیر ۱۵ سال، شهدای دانش آموز، یادواره پنج شهیده شهرستان کاشمر و دیگر یادواره ها در راستای آمادگی بهتر برای برگزاری کنگره بوده است.

وی در پایان یادآوری کرد: موزه آثار شده، فیلم از زندگی شهید عاصمی، نمایش رزم آیینی،  پویش نذر خون، فضاسازی تصویر سرداران کاشمر و غیره از جمله اقداماتی است که تا کنون انجام شده و طبق برنامه ریزی انجام شده برنامه های دیگری در دست اقدام است.