رئیس جهاد کشاورزی گلپایگان: انصاف نیست از برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز کوتاهی کنیم
رئیس جهاد کشاورزی گلپایگان: انصاف نیست از برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز کوتاهی کنیم

پایگاه خبری زنگ خطر / رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گلپایگان گفت: انصاف نیست که بخواهیم در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز کوتاهی کنیم چون بحث کاربری کشاورزی و امنیت غذایی برای ما مهم است. برای پیشگیری از وقوع جرم ، از نقل و انتقال سند و اخذ سند برای اراضی که ساخت و ساز غیرمجاز داشتند جلوگیری خواهیم کرد ، این کار را به هر قیمتی اجرایی میکنیم.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، امیر مسعود شهبازی در جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان گفت:  در ایام دهه فجر  جهاد کشاورزی مسئول کمیته روستایی بود و برنامه های متنوعی با حضور بی نظیر مردم برگزار شد، در برنامه های برگزار شده توجه ویژه ای به جهاد تبیین نیز شد. وی در خصوص  تنظیم بازار ادامه داد:  طی هفته های اخیر 15 تن گوشت منجمد گوسفندی و گوساله توزیع کردیم که سبب شد از روند افزایش قیمت گوشت جلوگیری شود و امیدواریم با توزیع گوشت گرم روند قیمت را کاهشی کنیم همچنین در حال جذب و توزیع 70 تن برنج نیز هستیم. در زمینه برخورد با تخلف ها، تقلب ها و گران فروشی نیز کار بی نظیری طی سال های اخیر انجام شد در این راستا اگر واحدی تخلفی داشت سریعا پلمپ می شد و همان لحظه پلاکارد مربوطه بر سر در مغازه نصب می گردید.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه در در طرح جدید هزار کیسه آرد به سهمیه شهرستان اضافه شد گفت: در حوزه ارد و نان 30 درصد سود به حساب نانوایان واریز شد . در اردیبهشت ماه مرحله نهایی طرح ارد و نان انجام خواهد شد و با توجه به اختلاف قیمت بین آرد دولتی که 35 هزار تومان است و  و آزاد که 600 هزار تومان است، نظارت بیشتری را می طلبد. اگر نانوایی ها کارتخوان خود را جابه جا کنند و مثلا به سوپر مارکتی ببرند  تا تراکنش بیشتری داشته باشند از طریق جی پی اس این جابه جایی مشخص می شود همچنین مبلغ غیر عرف و یا خرید های پی در پی توسط کارت های بانکی تکراری رصد می شود تا تخلفی در این زمینه رخ ندهد. در این راستا سامانه ای طراحی شده و هر ماه این موارد رصد می شود.

شهبازی افزود: برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز انجام شده و گزارش های آن به صورت تصویری در شهرستان اطلاع رسانی شده ؛ انصاف نیست که بخواهیم در این زمینه کوتاهی کنیم چون بحث کاربری کشاورزی و امنیت غذایی برای ما مهم است. برای پیشگیری از وقوع جرم ، از نقل و انتقال سند و اخذ سند برای اراضی که ساخت و ساز غیرمجاز داشتند جلوگیری خواهیم کرد ، این کار را به هر قیمتی اجرایی میکنیم.

وی اضافه کرد:  اب منطقه ای استان برای کانال های آبیاری مناقصه ای برگزار کرده ، در خواست دادیم این طرح از طریق لوله انجام شود اما متاسفانه هنوز قبول نکردند اگر از مبدا شبکه سد این طرح با لوله انجام شود بهتر است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد: شهرداری در حریم هیچگونه خدماتی ارائه نمیدهد اما عوارض ساخت و ساز و جرایم را دریافت می کند. دامداری که بعد از 40 سال می خواهد برای مکان نگهداری دام خود آب، برق و … دریافت کند باید به شهرداری جریمه پرداخت کند لذا در این راستا  که خواهان مساعدت شهرداری ها هستیم. همچنین طی یک سال گذشته در زمینه دریافت سوخت گازوئیل و نفت سفید خیلی اذیت شدیم. سامانه ها گاها ایراد دارد؛ باید در توزیع نفت سفید و گازوئیل تسهیلات بیشتری باشد تا نارضایتی ها کمتر شود.