راه اندازی شهر موزه ماهیان خاویاری در بندر کیاشهر
راه اندازی شهر موزه ماهیان خاویاری در بندر کیاشهر

پایگاه خبری زنگ خطر / شهر موزه ماهیان خاویاری به عنوان قطب گردشگری بندر کیاشهر راه اندازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر به نقل از گیل فام  ، مرتضی خامی مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری و  بنایی قائم مقام شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی از مجموعه ماهیان خاویاری و اسکله بندر کیاشهر  بازدید کردند.

در این بازدید ابراهیم نجفی اسپیلی  هدف از بازدیدهای مسئولین کشوری و استانی از مجموعه ماهیان خاویاری را استفاده از مجموعه ۷ هکتاری با قدمت ۱۵۰ ساله و ۱۳ اثر ثبت ملی به منظوره راه اندازی شهرک سینمایی ، بوتیک هتل ، پارک موزه ماهیان خاویاری نام برد و گفت:  تلفیق اسکله( با ۵ هکتار) بامجموعه ماهیان خاویاری (۷ هکتار ) به منظور تسهیل دسترسی آن از طریق مرداب از دبگر نتایج بازدیدهای مسئولین کشوری است.

وی  با بیان اینکه پیگیر تعیین تکلیف محیط زیست از اسکله در بازدید اخیر مسئولین کشوری بودیم  گفت : مصوبات سفر معاونین وزیر درسفر اخیر را به صورت اختصاصی درکمیسیون مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

مرتضی خامی مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری کشور و بنایی قائم مقام شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی از مجموعه ۷ هکتاری به منظور پارک موزه ماهیان خاویاری، شهرک سینمایی و ‌… بازدید خواهند داشت .

وی افزود: دیدارها و بازدیدها به منظور معرفی و تشریح های ظرفیت های بندر کیاشهر است و تا زمانی که بازدیدها و طرح مطالعاتی نباشد امکان سرمایه گذاری  در این شهر وجود نخواهد داشت .

مدیر عامل گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری نیز بعداز بازدید از مجموعه های ماهیان خاویاری چون موزه ، ساختمان شیلات ، شورخانه و….از ظرفیت های خوب این مجموعه تعریف کرد و گفت :سرمایه گذاری در مجموعه این چنینی نیاز مند و شناخت به ظرفیت های مختلف شهر و طرح مطالعاتی است.

مرتضی خامی  به تحقق شعار سال از فرمایش رهبر معظم که تاکید به مانع زدایی و اشتغال آفرینی داشتند اشاره کرد و افزود : درنظراست موانع ها شناسایی  و به زودی با جمع بندی که از این بازد خواهیم داشت به اطلاع نماینده مردم این شهرستان خواهد رسید و تیم های کارشناسی بازدید کننده را با هماهنگی مسئولین ذی ربط به این شهر اعزام خواهیم کرد .

گفتنی است که بازدید کنند گان از مجموعه های چون ساختمان شیلات ، موزه ، شورخانه ، اسکله بندرکیاشهر و ظرفیت های دیگر بخش های مختلف کیاشهر  اشنا شدند و اطلاعات لازم از سو ی مدیریت شهری  باطلاع آنان رسید.