رویای سهراب ، مسافر مسکو شد
رویای سهراب ، مسافر مسکو شد

کارگردان فیلم «رؤیای سهراب» گفت: فیلم رؤیای سهراب، پاره‌ای از اندیشه‌ها، عاشقانه‌ها و نوستالژی‌های سهراب سپهری است که روزهای آخر زندگی این شاعر را روایت می کند.

به گزارش زنگ خطر ، علی قوی‌تن در گفت‌وگو با با فاطمه عبدلی، اظهار کرد: اواخر شهریور سال ۹۸ این فیلم آماده اکران شده بود که متأسفانه با شیوع ویروس کرونا در کشور این فیلم نیز همچون فیلم‌های دیگر در بلاتکلیفی ماند، اما از چند ماه قبل تصمیم گرفتیم که پخش جهانی آن را آغاز کنیم، چراکه کشورهای دیگر برای برگزاری فستیوال‌ها در شرایط کرونا راهکارهای بهتری را در پیش گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در گام نخست این فیلم را در فستیوال هند شرکت دادیم و بعد از آن بلافاصله در جشنواره فیلم مسکو پذیرفته شد. پخش جهانی فیلم سینمایی «رؤیای سهراب» توسط موسسه هنر هفتم از اواخر سال ۹۹ شروع شده است و پس از مسکو به دیگر فستیوال‌های بین‌المللی نیز ارسال می‌شود.

کارگردان فیلم رؤیای سهراب افزود: در این فیلم مهدی سلطانی، بهاره کیان افشار، لاله اسکندری و ترلان پروانه حضور دارند. همچنین فروغ امجدی و غزاله اکرمی نیز از چهره‌های جدیدی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی کرده اند و بنده نیز نقش سهراب سپهری را بازی کردم.

قوی‌تن با بیان اینکه تشابه ظاهری‌ به سهراب سپهری سبب شد به سمت ساخت این فیلم حرکت کند، گفت: از سال ۹۰ افراد مختلفی به این شباهت ظاهری اشاره می‌کردند و نهایتاً انگیزه‌ای شد تا این فیلم را جلوی دوربین ببرم و تحقیقاتم را در رابطه با سهراب سپهری افزایش دهم.

وی تصریح کرد: متأسفانه سازمان سینمایی با شیوع ویروس کرونا سینما را رها کرده است، در حالی که می‌توانست در بستر آنلاین اکران‌ها را پیش ببرد. باید به شیوه ای اساسی به فکر سینما باشند و اگر قرار باشد اوضاع کرونا به همین شکل باشد و سینماها خالی بماند سازمان سینمایی کشور باید وارد عمل شود.

کارگردان فیلم رؤیای سهراب اضافه کرد: این سازمان می‌توانست حداقل ۲۰ شبکه معتبر در بستر اینترنت راه‌اندازی کند تا بتواند حداقل ماهانه ۲۰ فیلم را از این طریق پخش کند و فیلم‌ها را از کپی‌برداری‌های غیرمجاز دور کند. اگر این شرایط فراهم می‌شد تمایل داشتیم رؤیای سهراب به اکران برسد.

قوی تن یادآور شد: هنوز به داستان محکمی که ارزشمند باشد و بخواهم بعد از ۳۰ سال تجربه، سریالی در تلویزیون بسازم، برخورد نکردم.