صحبت های رئیس فیفا درباره حذف احتمالی ایران از جام جهانی فوتبال
صحبت های رئیس فیفا درباره حذف احتمالی ایران از جام جهانی فوتبال

به گزارش زنگ خطر به نقل از ایرنا، بدنبال انتشار شایعاتی مبنی بر تحریم ایران از حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ به دلیل اتفاقات رخ داده در ورزشگاه امام رضا (ع) و ممانعت از ورود زنان به ورزشگاه مشهد، گزارش‌هایی مبنی بر جایگزین شدن تیم ملی ایتالیا به جای ایران منتشر شد.

رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) که روز شلوغی را در فلورانس ایتالیا پشت سر می‌گذاشت، بار دیگر حذف احتمالی ایران از جام جهانی ۲۰۲۲ و جایگزین شدن این تیم با ایتالیای حذف شده را رد کرد.

با این حال، پس از رد این گزارش‌ها از سوی «اِولینا کریستیلین» عضور اجرایی فیفا، امید هواداران آتزوری برای سفر به دوحه و فراموشی کابوس دوباره آنان، به یاس بدل شد؛ و حالا، «جیانی اینفانتینو» با بازتاب همان نظر، احتمال حضور تیم ملی ایتالیا به جای ایران را در جام جهانی قطر رد کرد و در پاسخ به پرسشی در این باره گفت: خواهش می‌کنم بیایید جدی باشیم.

اینفانتینو پیش از این گفته بود که عدم صعود شاگردان «روبرتو مانچینی» به جام جهانی آن هم برای دومین بار متوالی، تقریبا اشک او را در آورده است.

وی همچنین تاکید کرد که برگزاری دو سال یک بار جام جهانی، محتمل است.

مرد ایتالیایی در این خصوص تاکید کرد: وقتی راجع به برگزاری دو سال یک بار جام جهانی حرف می‌زنیم به این دلیل است که حس و حالی که این تورنمنت ایجاد می‌کند، فوق‌العاده است. ایتالیا تقریبا همیشه در جام جهانی حضور داشته است؛ سایر کشور‌ها هم می‌خواهند بیشتر حضور داشته باشند و امید دادن به سایر کشور‌ها امری حیاتی است.

وی افزود: به تجربه‌ای که در دوران کودکی داشتم، فکر می‌کنم و اگر امروز سایر بچه‌ها نتوانند چنین تجربه‌ای داشته باشند، شرم‌آور است. در این دنیای از هم گسیخته، مهم است که فرصت‌های بیشتری برای اتحاد و ورزش داشته باشیم. هم‌اکنون، بهترین بازیکنان در بهترین لیگ‌ها توپ می‌زنند و سایر بازیکنان منزوی هستند.

رییس فیفا علاوه بر این، مقامات ایتالیایی را ترغیب کرد تا ورزشگاه «المپیکو» را به نام «پائولو روسی» نامگذاری و هواداران یوونتوس را خوشحال کنند.