ظرفیت‌های داخلی و فروش املاک‌اداره‌راه‌وشهرسازی برای تامین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در استان اصفهان
ظرفیت‌های داخلی و فروش املاک‌اداره‌راه‌وشهرسازی برای تامین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در استان اصفهان

دکتر مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در خصوص نهضت ملی مسکن باتوجه به مشکلاتی که در حوزه دستگاه های خدمات رسان بود مقرر شد از طریق ظرفیت های داخلی استان و فروش املاکی که اداره راه و شهرسازی در اختیار دارد (تا سقف حدود دو هزار میلیارد تومان) برای تامین زیرساخت ها استفاده شود که کمک قابل توجهی در کنار سایر اعتبارات دولت خواهد بود. امیدواریم مشکل تمدید ال سی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان، قم، تهران حل شود و عملیات اجرایی با سرعت پیش رود.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، نشستی با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان و مدیران کل دستگاه های اجرایی در دفتر وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

دکتر مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در این نشست اهم پروژه های بزرگ استان با حضور وزیر راه و شهرسازی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد، گفت: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان، قم، تهران از جمله مهمترین پروژه هایی بود که در این نشست مطرح شد.

وی ادامه داد: با توجه به اختلاف نظرهایی که بین شرکت راه آهن و شرکت زیرساخت وجود داشت مقرر گردید شرکت زیرساخت مانند گذشته بعنوان متولی اصلی، پروژه را راهبری کند و شرکت راه آهن نیز بر روند اجرای پروژه نظارت داشته باشد.‌ با این تصمیم و با توجه به مکاتبه وزارت راه به بانک مرکزی امیدواریم مشکل تمدید ال سی پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان، قم، تهران حل شود و عملیات اجرایی با سرعت پیش رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان موضوعات مرتبط با نهضت ملی مسکن را از دیگر موضوعات مطرح در این نشست عنوان کرد و گفت: در این خصوص باتوجه به مشکلاتی که در حوزه دستگاه های خدمات رسان بود مقرر شد از طریق ظرفیت های داخلی استان و فروش املاکی که اداره راه و شهرسازی در اختیار دارد (تا سقف حدود دو هزار میلیارد تومان) برای تامین زیرساخت ها استفاده شود که کمک قابل توجهی در کنار سایر اعتبارات دولت خواهد بود.

دکتر زینلیان خاطرنشان کرد: برخی موضوعات مرتبط با پروژه های راه و شریانی استان نیز در این نشست مطرح و مقرر شد برخی از این پروژه ها از منابع داخلی استان تامین اعتبار شوند.

وی بیان کرد: در خصوص پروژه های آزاد راه شرق و راه اصلی خور_طبس نیز مقرر بخشی که در استان اصفهان است از ظرفیت ماده ۵۶ تامین اعتبار شود و توسط بانک ملی ۳۹۰ میلیارد تومان در مجموع به این دو پروژه بعنوان اعتباری پرداخت شود تا بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.