فرماندار گلپایگان: همه ما مسئولین موظف به انجام سیاست های دولت در سال جدید هستیم
فرماندار گلپایگان: همه ما مسئولین موظف به انجام سیاست های دولت در سال جدید هستیم

پایگاه خبری زنگ خطر / محمدرضا عسگریان فرماندار گلپایگان گفت: مهارم تورم به موضوعات مختلف بستگی دارد و یکمرتبه اتفاق نمی افتد و امیدواریم شاهد کاهش تورم باشیم.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، فرماندار شهرستان گلپایگان در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان گلپایگان در سال 1402 در جوار مزار پاک شهدای شهرستان گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم یکی از اهداف مهم دولت بحث مهار تورم است و میزان تورم در هنگام تحویل دولت فعلی از دولت قبل 60 درصد بود که اکنون با تلاش های انجام شده به 40 درصد نزدیک شده است.

دکتر محمدرضا عسگریان با بیان اینکه تورم در اقتصاد یک امر طبیعی است ، گفت: نرخ تورم سه چهار درصدی به نفع اقتصاد است و به رشد اقتصادی کمک می کند ولی از حدی که بگذرد و افسار گسیخته شود ضررهای بسیاری دارد و در این چند سال اخیر به دلایل مختلف و تحریم ها این موضوع تلخ را مردم عزیزمان تجربه کردند که یکی از دلایل اصلی تورم ، رشد بی رویه نقدینگی است و اگر افزایش تولید ناخالص داخلی را در یک سمت و رشد نقدینگی را در کفه دیگر قرار دهیم, اگر یک تناسبی میان آنها ایجاد نشود و به ازای میزان افزایش تولیدات رشد نقدینگی را داشته باشیم مشکلی نیست ولی اگر  افزایش رشد نقدینگی بیشتر از افزایش و درصد تولیدات باشد ، شاهد تورم خواهیم بود.

وی افزود: در چند سال اخیر رشد بی رویه نقدینگی در کشورمان اتفاق افتاد که در مقطعی به دلیل پرداخت حقوق ها بود.

فرماندار شهرستان گلپایگان با یادآوری اینکه مهار تورم به موضوعات مختلفی بستگی دارد و یک مرتبه اتفاق نمی افتد، بیان کرد: امیدواریم شاهد کاهش تورم باشیم و نباید دست روی دست بگذاریم و باید ورود کرده و نقش ایفا کنیم و مصوبه اول ما در سال 1402 گزارش دستگاه ها در خصوص مهار تورم به فرمانداری است که باید ارائه شود.

دکتر محمدرضا عسگریان با اشاره به اینکه سال 1401 با تمامی تلخی و شیرینی ها گذشت ، گفت: با توجه به خواب های آشفته دشمنان قسم خورده سال 1401 سال سختی بود ولی با همراهی بسیار خوب مردم و زحمات دولت در کشور به توفیقات خوبی نایل آمدیم و در شهرستان گلپایگان هم شاهد اقدامات خوب و شاخص بودیم و هستیم و به مردم گزارش دادیم و بسیاری از موارد در حال پیگیری است و دومین مصوبه سال 1402 این است که دستگاه های مربوطه جهت تحقق این پیگیری ها تمام تلاش شان را انجام دهند.

فرماندار گلپایگان تأکید کرد : مسئولین دستگاه های گلپایگان در رابطه با مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان که مربوط به گلپایگان است و همچنین مصوبات سفر استاندار اصفهان به شهرستان تمام تلاش شان را معطوف دارند و انشاا… مصوبات سفر استاندار صد درصد محقق شود و مسئولین ادارات شهرستان برای موضوعات کاری تان برنامه داشته باشید.

محمدرضا عسگریان افزود: مسئولین ادارات گلپایگان در سال جدید برنامه کوتاه مدت ، میان مدت، و بلند مدت داشته باشید و باری به هر جهت رفتن و روز را شب کردن نتیجه لازم را در پی نخواهد داشت و نظم و انضباط را سرلوحه کار خود قرار دهید و در برگزاری جلسات و پیگیری مصوبات و خدمت به مردم تلاش و انضباط مستمر داشته باشید و تشکیل جلسات زمانی خوب است که مصوبات آن اجرایی شود و نه دورهمی باشد.

وی ادامه داد: باید وفاق و همدلی در شهرستان باشد و در سال گذشته برخی موضوعات بین دستگاه ها وجود داشت که نباید این مسائل در شهرستان باشد.

فرماندار گلپایگان خاطر نشان کرد: در مباحث کاری و ادارات تغییر طبیعی است و انشاا… در سال جدید این موضوع را خواهیم داشت.

دکتر محمدرضا عسگریان گفت: آخرین جلسه سال 1401 را با معتمدین شهرستان گلپایگان داشتیم و اعتراضاتی در خصوص برخورد و کم کاری برخی پرسنل و کارمندان ادارات مطرح شد که باید فورا رفع شود و مدیران به این مهم توجه ویژه کنند.

وی یادآورشد: تلاطم هایی را در مباحث اقتصادی در بازار داشتیم که آنچه در اختیار شهرستان بود را با تلاش انجام دادیم و سهمیه های خوبی را جذب کردیم .

دکتر محمکدرضا عسگریان با بیان اینکه در حوزه مباحث امنیتی و ترافیکی مشکلی نداشتیم ، گفت: شاهد افزایش تصادفات در کشور هستیم ولی در گلپایگان این افزایش را نداشتیم.

فرماندار شهرستان گلپایگان با اشاره به اینکه با القای روحیه امید به همشهریان نهایت تلاش را انجام دهیم ، اضافه کرد: دولت در سال جاری سیاست هایی را اتخاذ کرد و همه ما مسئولین موظف به انجام آن هستیم.

دکتر محمدرضا عسگریان در خاتمه بر رعایت حرمت ماه مبارک رمضان تأکید کرد.