قدم های بزرگی در صنعت گلپایگان برداشته خواهد شد
قدم های بزرگی در صنعت گلپایگان برداشته خواهد شد

پایگاه خبری زنگ خطر / نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمانی که  مردم شهرستان انتظار داشتند  دانشکده فنی مهندسی به دانشگاه تبدیل شود به یکباره با الحاق این واحد آموزشی به دانشگاه صنعتی اصفهان مواجه شدند. 

خبرنگار : فاطمه عبدلی / به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر سید مسعود خاتمی امروز ( ۱۵ تیر ۱۴۰۱)  در جلسه ای که با حضور معاون وزیر علوم پیرامون بررسی مشکلات واحد های دانشگاهی گلپایگان برگزار شد اظهار کرد: شهرستان گلپایگان بعد از انقلاب رشد چشمگیری در تشکیل مراکز صنعتی داشته و اکنون در این حوزه خیلی پیشرفت کرده و قطعات خودرو را با کیفیت بالا میسازند و صادر میکند ضمن اینکه  قرار است قدم های بزرگی در صنعت بردارد،  به دنبال صنعتی شدن شهر یک دانشگاه صنعتی را در این شهر بنا کردند که به صنعت کمک کند و در اختیار آن باشد و اکنون بالغ بر ۲۰ سال است که  دانشگاه فنی مهندسی گلپایگان بنا شده است.

وی ادامه داد: در احکام اولیه ای که از طرف وزیر برای رئیس این دانشگاه صادر شده ذکر کرده که شما رئیس این دانشکده می شوید و آن را به دانشگاه تبدیل می کنید لذا تبدیل این دانشکده به دانشگاه مورد نظر وزارت خانه بوده اما با مصوبه سال ۱۳۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر الحاق یا منحل شدن برخی  دانشگاه های مستقل شهرستان ها ، برخورد کردیم.

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت:  اکنون این شهرستان از نظر صنعت ظرفیت خوبی دارد و با توجه به فاصله زیاد تا مرکز استان این ظرفیت وجود دارد که این دانشگاه مستقل فعالیت کند. در زمانی که  مردم شهرستان انتظار داشتند  دانشکده فنی مهندسی به دانشگاه تبدیل شود به یکباره با الحاق این واحد آموزشی به دانشگاه صنعتی اصفهان مواجه شدند.