لزوم ترویج مکتب شهید سلیمانی بین اساتید و دانشجویان
لزوم ترویج مکتب شهید سلیمانی بین اساتید و دانشجویان

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد گلپایگان گفت: سرلوحه قراردادن فرهنگ شهادت  نقطه عطف تمام جلسات شورای فرهنگی این واحد آموزشی است و در این راستا اقداماتی همچون  مزین کردن کلاس‌های دانشگاه به نام شهدای دانشجو و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان به‌مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی با حضور امام جمعه گلپایگان، فرماندهان سپاه این شهرستان و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان، قائم مقام رئیس این دانشگاه و رئیس بسیج اساتید استان اصفهان برگزار  و حسینیه شهید حاج قاسم سلیمانی نیز افتتاح شد.

حمیدرضا خدایی در حاشیه افتتاح این حسینیه  دغدغه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان را ترویج مکتب حاج قاسم و نهادینه کردن  آن بین استادان و دانشجویان دانست و اظهار کرد: این حسینیه در مرکز ثقل دانشگاه و بین دانشکده‌ها واقع شده است. اکنون هر فرد مکتبی و انقلابی درصدد است یاد و خاطره شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی را زنده نگه دارد و چه ثوابی بالاتر از اینکه در حسینیه‌ای نماز اقامه شود که مزیّن به نام سردار دل‌ها باشد.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد گلپایگان ادامه داد : نام شهید و مکتب سلیمانی موجب شده که برای راه‌اندازی این حسینه خیّران گلپایگانی آستین همت بالا زنند و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز خود را در اقامه نخستین نماز در این حسینیه شریک کنند. همچنین  سرلوحه قراردادن فرهنگ شهادت  نقطه عطف تمام جلسات شورای فرهنگی این واحد آموزشی است و در این راستا اقداماتی همچون  مزین کردن کلاس‌های دانشگاه به نام شهدای دانشجو و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس انجام شده است.

 

در ادامه نیز امام جمعه گلپایگان گفت: هیچ ذهن مادی‌گرایی نمی‌تواند خصایص اخلاقی و جلوه‌های شخصیتی حاج قاسم سلیمانی را متصور شود. حاج قاسم نه فیلسوف بود، نه مهندس، نه دکتر و نه کهنه‌کار سیاست اما همین شخصیت نافذ او موجب شد که روسیه برای دفاع از سوریه متقاعد شود و همکاری لازم را انجام دهد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان نیز نقش حاج قاسم را در تمام عرصه‌های جهادی بی‌بدیل دانست.

حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری با اشاره به آیه قرآن مجید، شهدا را حیّ و حاضر دانست و متذکر شد: شهدا در حال هدایت و نظارت بر اعمال ما هستند.

وی از شورای فرهنگی دانشگاه‌ها کادرسازی را مطالبه و پیشنهاد کرد که شوراهای فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر انجام فعالیت‌های جاری به تربیت افراد و دانشجویان فرهنگی اقدام کنند.

همچنین  حمیدرضا جوانمرد رئیس دبیرخانه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان نیز عشق به شهید حاج قاسم سلیمانی را دلیل حضور مشتاقان در مراسمی دانست که منتسب به اوست.

 در پایان نیز محمد باقری رئیس بسیج اساتید اصفهان نیز با اشاره به طرح شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا که منجر به کاهش همه‌گیری بیماری شده است از اعلام آمادگی بسیج اساتید این استان برای همکاری با سپاه و بسیج خبر داد.