مسئله آب و تونل سوم کوهرنگ و بهشت‌آباد از دغدغه‌های اصلی ما است
مسئله آب و تونل سوم کوهرنگ و بهشت‌آباد از دغدغه‌های اصلی ما است

متأسفانه چیزی که باعث شده پروژه‌های تونل سوم کوهرنگ و بهشت‌آباد کند جلو برد، تحریکات اجتماعی است؛ موضوع تونل بهشت‌آباد به استان چهارمحال و بختیاری برمی‌گردد و تلاش کردیم جلساتی را برای هماهنگی با نمایندگان این استان‌ها داشته باشم اما متأسفانه دست‌های شیطنت‌آمیزی است که همدلی‌ها را موردحمله قرار داده است

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، دکتر پروین صالحی در جمع نخبگان زیباشهر با توضیح اینکه برنامه‌ریزی کردیم که با هماهنگی سه قوه باری از دوش مردم برداریم، گفت: شاهد حملات متعدد دشمنان و در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار گرفتیم، قسمتی از مشکلات مربوط به تحریم و بخشی دیگر مربوط به مدیریت کشور است.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۵ درصد مشکلات امروز کشور ناشی از تحریم و ۶۵ درصد دیگر به دلیل سو مدیریت‌های داخلی است و کرونا هم به این مشکلات اضافه‌شده است؛ کرونا جهان را غافل کرده است و هزینه‌های زیادی بر روی دست کشورها گذاشته است.

وی افزود: ما با همفکری شما مردم و نخبگان نیاز مبرمی داریم، تورم در جامعه بسیار سخت است که بخشی آن را می‌توان با هماهنگی بین سه قوا، رفع شود و به خارج هم هیچ امیدی نداریم که آن‌ها بارها امتحان عدم اعتماد خود را پس دادند؛ باید به توان داخلی اعتماد کنیم تا کشور را از این جنگ اقتصادی بتوانیم عبور دهیم.

دکتر صالحی بابیان اینکه متأسفانه بحثی که امروز شاهد آن هستیم ضعف نیروهای اجرایی نسبت به دیگر قوا است، تصریح کرد: اگر همکاری‌های لازم بود شاهد نواقص کنونی به این شدت نبودیم؛ نمایندگان در مجلس طرح‌های متعددی را برای حل مشکلات مردم پیگیری می‌کنند و اخیراً مسئولان دولتی به این فعالیت‌های اعتراض کردند که مجلس به‌جای اینکه به لوایح ما را به پردازند طرح‌های گوناگونی را ارائه می‌دهد.

مشکلات شهرستان مبارکه فراتر از شهرستان‌های دیگر نیست

وی اضافه کرد: مشکلات شهرستان مبارکه فراتر از شهرستان‌های دیگر نیست و مهم‌ترین واصلی‌ترین مشکل شهرستان معیشت و اشتغال جوانان است؛ کمیته‌ها و راهکارهایی داریم که بتوانیم از وجود صنایع در منطقه برای رفع مشکلات استفاده کنیم.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه صنایع در هر منطقه‌ای شامل فرصت و تهدید هستند، تأکید کرد: بنا نیست که این منطقه تهدیدها را تحمل کند و فرصت‌ها به نفع عدالت گونه در منطقه نشود، بارها در این زمینه با مسئولان مربوطه صحبت‌های متعددی داشتم اما این حرکت‌ها فقط پاسخگو نیست و باید باهمت و همفکری در شهرستان، بار بیکاری را کم کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که بیکاری در بین جوانان حاصل شود باید منتظر آسیب‌های اجتماعی بود؛ دشمن می‌خواهد از طریق اقتصادی به پیکره فرهنگی کشور ضربه بزنند و کشور را درگیر مسائل اقتصادی کند تا توانی برای فعالیت درزمینهٔ فرهنگی نباشد.

دکتر صالحی درزمینهٔ استخدام‌های مجتمع فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: آگاهی استخدام این آزمون شهریور سال گذشته منتشر شد، یک شرایط کاملاً عمومی مطرح‌شده بود که درنتیجه آن ۳۰ هزار نفر ثبت‌نام می‌کنند؛ قرار بود که آزمون استخدامی اسفندماه ۹۸ برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا آزمون به مدت شش ماه به تأخیر افتاد.

اولویت استخدامی با جوانان بومی منطقه است

وی بابیان اینکه از ابتدای مسئولیت نمایندگی مجلس همه‌جا در برخورد با مسئولان فولاد چه در جلسات عمومی و چه خصوصی تأکید داشتم اولویت استخدامی با جوانان بومی منطقه است، اظهار کرد: آلایندگی زیست‌محیطی، صوتی و جاده و تحت شعاع قرار گرفتن زمین‌های کشاورزی ازجمله آثار منفی این مجتمع برای شهرستان است و دلیلی ندارد وقتی نوبت فرصت‌ها می‌رسد جوانان ما عقب بمانند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: مدیرعامل فولاد مبارکه هم چند ماه قبل اعلام کرد که درصدد هستیم که از جوانان منطقه مبارکه و لنجان نیرو  استخدام کنیم؛ نتایج اولیه آزمون شامل نمرات کتبی و نتیجه مصاحبه است به شکلی شده که یک سری از جوانان نگران شدند و مراجعاتی داشتند.

وی اضافه کرد: بنده پیگیر این آزمون هستم و این‌ها نمی‌توانند برخلاف صحبت‌های خودکار دیگری انجام دهند؛ کاش شهریور سال گذشته که آگهی آزمون منتشرشده بود به‌شرط بومی گری توجه می‌شد ولی بااین‌حال دلیل نمی‌شود حقی که برای جوانان این منطقه است بخواهد نادیده گرفته شود.

دکتر صالحی بیان کرد: در این زمینه با رزم حسینی، وزیر صمت صحبتی داشتیم که محور آن مسئله توسعه منطقه و اشتغال جوانان بود که ایشان هم صحه گذاشت و اعلام کرد که خودم پیگیری می‌کنیم  و این مطالبه به‌حق است؛ قول از وزیر گرفتیم که ایشان پیگیر مسائل استخدامی باشند.

ورود از طریق شورای تأمین برای استخدام‌های بومی

وی عنوان کرد: از طریق شورای تأمین اقدام می‌کنیم که علاوه بر فولاد هر صنعتی که در این منطقه است و عوارض آن به‌نوعی منطقه را تهدید می‌کند در کلیه استخدام‌ها اولویت با جوانان بومی منطقه باشد.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی با توضیح اینکه آمار بیکاری شهرستان مبارکه ۱۵.۶ است که متأسفانه از آمار کشوری بالاتر است، تصریح کرد: صنایع به رسالتی که داشتند عمل نکردند و نتیجه آن این آمار بیکاری شهرستان شده است؛ استفاده از ظرفیت صنایع را از فولاد مبارکه شروع کردیم و مابقی صنایع را نیز وارد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئله آب و تونل سوم کوهرنگ و بهشت‌آباد از دغدغه‌های اصلی ما است؛ متأسفانه چیزی که باعث شده این پروژه‌ها کند جلو برد، تحریکات اجتماعی است؛ موضوع تونل بهشت‌آباد به استان چهارمحال و بختیاری برمی‌گردد و تلاش کردیم جلساتی را برای هماهنگی با نمایندگان این استان‌ها داشته باشم اما متأسفانه دست‌های شیطنت‌آمیزی است که همدلی‌ها را موردحمله قرار داده است.

دکتر صالحی بابیان اینکه ما دائم با یک سری مسائل اجتماعی مواجهه هستیم، ادامه داد: نمایندگان تلاش می‌کنند که ذهن مردم را آگاه کنند و ذهن مردم در ابتدا باید روشن شود و با کار کارشناسی فعالیت‌های انتقال آب ادامه پیدا کند؛ کارشناسان درزمینهٔ آب می‌گویند که اگر برنامه‌ریزی درست انجام شود مسئله حادی در موضوع آب نخواهیم داشت.

ساختمان دانشگاه آزاد مجلسی به پارک فناوری تبدیل می‌شود

وی درزمینهٔ دانشگاه‌های مبارکه گفت: چندین سال قبل دانشگاه‌های آزاد مبارکه و مجلسی با حدود ۱۰ هزار دانشجو فعالیت داشت و وضعیت مالی خوبی داشتند و ساختمان‌های مختلفی را ایجاد کردند اما در زمان حاضر با کمبود دانشجو دو دانشگاه باهم ادغام می‌شوند.

نماینده مبارکه در مجلس بابیان اینکه در طرح و برنامه است که ساختمان دانشگاه آزاد مجلسی به پارک فناوری و تحقیق و پژوهش تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: واحد نهچیر دانشگاه مبارکه هم که ۵۳ هکتار زمین آموزشی دارد قرار است بخشی آن را تغییر کاربری پیدا کند و تبدیل به احسن می‌شود.

وی در خصوص ساختمان نیمه‌کاره دانشگاه علمی کاربردی در زیباشهر ، تصریح کرد: رئیس دانشگاه علمی کاربردی اعلام کرد به دلیل کاهش دانشجو به نتیجه رسیدیم که باید تعداد زیادی از واحدهای آموزشی را ادغام کنیم؛ ساخت این واحد بدون هماهنگی با مسئولان بوده است و متأسفانه این ساختمان ازلحاظ فنی به‌گونه‌ای ساخته‌شده است که استفاده درمانی هم نمی‌توان از آن کرد.