معاون اقتصادی رئیس جمهور: آینده بورس درخشان خواهد شد/ بورس تقویت می شود
معاون اقتصادی رئیس جمهور: آینده بورس درخشان خواهد شد/ بورس تقویت می شود

پایگاه خبری زنگ خطر ، محسن  رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: رشد بورس نیازمند اقدامات زیر ساختی است و ما پیشنهاد می‌کنیم که مردم صبر و حوصله کنند چرا که آینده بورس درخشان است، بورس مهم‌ترین کانال و مهم‌ترین ابزار سرمایه‌گذاری در کشور است که تقویت خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، محسن  رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به‌شدت نیازمند آن هستیم که در تولید کشور جهش تولید به وجود بیاوریم، گفت: در این زمینه از مردم و اصناف کمک می‌خواهیم تا در رابطه با موج گرانی‌هایی که در کشور ایجاد شده همکاری‌های لازم را انجام دهند.

او با بیان اینکه موج گرانی‌هایی که در حال حاضر در کشور وجود دارد در ادامه گرانی‌های گذشته است و ما تصمیم مهمی در این زمینه گرفته‌ایم، افزود: ابتدا آنکه  یک ستاد تنظیم بازار از تهران تا سراسر کشور شکل‌گرفته و گروهی  هم در وزارت صمت مسئول شده‌اند که اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان اینکه این اقدام بدون دخالت دولت و قیمت‌گذاری‌های دستوری و همچنین بازار سازی باید صورت گیرد،  ادامه داد: در نهایت بانک مرکزی مسئول شده که به‌نحوی بر نقدینگی کنترل و مدیریت کند  تا مسئله تورم یک‌بار برای همیشه از اقتصاد ایران بیرون رود.

رضایی بیان کرد: بنابراین سه کارگروه باید اقدامات لازم را در بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت در دستور کار خود قرار دهد و  برنامه ریزی لازم برای از بین رفتن تورم انجام می شود.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا شیوه تنظیم بازار متفاوت شده‌است؟ گفت: در رابطه با تنظیم بازار به دلیل آنکه چند وزارت‌خانه به‌صورت مستقل از یکدیگر فعالیت می‌کنند، اما تصمیم گرفتیم یک ستاد تنظیم بازار مرکزی تحت نظارت معاون اول رییس‌جمهور ایجاد کنیم تا با یکدیگر هماهنگ شوند و از تصمیمات  جداگانه در رابطه با چگونگی تنظیم بازار و اقدامات لازم را انجام دهند، هم چنین اقدامات بانک مرکزی هم در رابطه با موضوع نقدینگی است که در حال اجرا است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در رابطه با وضعیت بورس و آینده‌ای  آن هم گفت: هفته گذشته چندین شایعه ایجاد شد که بازار بورس را تحت تاثیر خود قرار داد به‌طوری‌که در ابتدا شایعه شد که دولت تصمیم گرفته تا قیمت فولاد را دستوری کند و  نرخ سود بانکی هم به ۳۰ درصد برسد همچنین اعلام شد که مواد اولیه سوخت در پالایشگاه  توسط شرکت پتروشیمی و نفت  ایران تامین شود،  بنابراین هجمه تبلیغاتی علیه بورس صورت گرفت که باعث ایجاد این مشکلات شد.

رضایی اظهار کرد : رشد بورس نیازمند اقدامات زیر ساختی است  و ما پیشنهاد می‌کنیم که مردم صبر و حوصله کنند چرا که آینده بورس درخشان است، بورس  مهم‌ترین کانال و مهم‌ترین ابزار سرمایه‌گذاری در کشور است که تقویت خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور  در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با کسری‌ بودجه گفت: در کل درآمدهای کشور اصلاح‌شده و قرار شده از هر نوع هزینه تراشی جدید جلوگیری شود و صرفه‌جویی‌ها بیشتر شود.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد:  بسیاری از درآمد‌های دولت مولد نیستند که باید آن‌ها منطبق با شرایط و ساختار و بودجه‌ای اصلاح شوند و  در ساختار جدیدی که به مجلس ارسال خواهد شد، شاهد آن خواهیم بود که کسری بودجه‌ای در سازمان برنامه و بودجه نداشته باشیم.

معاون امور اقتصادی رئیس جمهوری گفت: شهرک‌های صنعتی خط مقدم اقتصاد کشور هستند، هرچه توسعه و سرمایه گذاری بیشتر در این شهرک‌ها انجام شود، حرکت کشور رو به جلو خواهد بود. عمده مشکلات این صنعتگران در خصوص مقررات انتقال واحد‌های صنعتی از شهر‌های کرج و تهران به این منطقه و دغدغه‌هایی در حوزه بانک‌ها بود؛ عده‌ای هم مقررات در حوزه اخذ مجوز دغدغه‌هایی داشتند.

او ادامه داد: صنعتگران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند که اصلا مربوط به تحریم‌های خارجی نیست و تحریم‌های داخلی بیش از تحریم‌های خارجی برای آن‌ها مشکل ساز شده است.

رضایی گفت: دشمن با همه قدرت بر علیه نظام و اقتصاد کشور توطئه می‌کند و باید زمینه ساز رفع مشکلات داخلی شویم. از مردم و اصناف کمک می‌خواهیم تا موج جهش تولید را در کشور ایجاد کنیم.