نماینده گلپایگان وخوانسار: استان اصفهان پزشکان متخصص را عادلانه توزیع کند
نماینده گلپایگان وخوانسار: استان اصفهان پزشکان متخصص را عادلانه توزیع کند

پایگاه خبری زنگ خطر / نماینده گلپایگان و خوانسار گفت: اگر پزشکی خارج از هزینه بیمارستان بخواهد پولی دریافت کند و یا بگوید اگر مبلغ را واریز نکنید کار درمان را آغاز نمیکنم ، اصلا قابل بخشش نیست و برای ما به عنوان یک پزشک شرم آور است؛ در تهران این موارد را زیاد دیدیم.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ،سید مسعود خاتمی در آیین بهره برداری و کلنگ زنی طرح های بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان ، سلامت را یکی از فاکتور های اصلی در جامعه دانست و  اظهار کرد: تعداد متخصصین پزشک خانم در حال حاضر ۵۰ برابر بیشتر از قبل از انقلاب شده است همچنین قبل از انقلاب تنها یک مرکز پیوند کلیه داشتیم اما اکنون به بیش از صد مرکز رسیده ایم.در زمینه آموزش پزشکی اتفاقات خوبی در کشور رخ داده و پزشکان خوبی را تربیت کرده ایم.

وی ادامه داد: باید در سطح کشور و استان اصفهان نیروهای متخصص عادلانه توزیع شود تا در شهر های کوچک هم متخصصانی باشند که بیماران مجبور نباشند برای درمان  به شهر های بزرگتر سفر کنند.بخش جراحی مغز و اعصاب در گلپایگان فعال نیست و اگر فردی تصادف کند باید به نجف آباد یا اصفهان اعزام شود که در مواردی بیمار جان خودش را از دست داده و این قابل بخشش نیست.

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت: شبکه بهداشت و درمان و ریاست بیمارستان به دنبال تجهیز کردن اتاق عمل برای جراحی های مغز و اعصاب هستند و استان هم در این راه کمک های لازم را انجام دهد و پزشک مورد نیاز را تامین کند تا شهرهای اطراف هم از این ظرفیت استفاده کنند. انتظارم از کادر پزشکی این است که در کنار درمان آرامبخش مردم هم باشند و با اخلاقی نیکو با بیمار برخورد کنند. خیلی رنج‌آور است که پرستار و پزشک نتوانند به بیمار خود آرامش روانی بدهند.زمانی که بیمار به پزشک یا پرستار مراجعه می کند باید احساس آرامش و امید کند.

خاتمی افزود: اگر پزشکی خارج از هزینه بیمارستان بخواهد پولی دریافت کند و یا بگوید اگر مبلغ را واریز نکنید کار درمان را آغاز نمیکنم ، اصلا قابل بخشش نیست و برای ما به عنوان یک پزشک شرم آور است؛ در تهران این موارد را زیاد دیدیم و این یک نقطه ضعف است. قابل بخشش نیست که یک پزشک درمان  مریض را به تعویق بیندازد که علاوه بر هزینه بیمارستان باید پولی را هم به من بدهید؛ کار خلافی است و باید با آن پزشکان برخورد شود.

وی یادآورشد: شهرستان گلپایگان نیروهای پزشک متخصص و نامور در سطح کشور زیاد دارد بنابراین از این افراد درخواست کنید که برای طبابت به گلپایگان بیایند و شرایط را برای آنها نیز فراهم کنید.