نه تنها امکان قرنطینه نداریم که تفکر برنامه‌ریزی هم نداریم
نه تنها امکان قرنطینه نداریم که تفکر برنامه‌ریزی هم نداریم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: امکان قرنطینه وجود ندارد، چراکه نیازمند نیروی انسانی و امکانات برای کنترل ورود و خروج شهروندان و ارائه خدمات به جامعه است. دو گزینه ای که در دسترس نیست.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر، حیدرعلی عابدی اظهار داشت: احتمال ابتلا اکثر افراد به ویروس کرونا بسیار زیاد است و باید تلاش کنیم تا روند ابتلا را کند کنیم تا فرصا خدمات دهی به همه ایجاد شود.

وی با اشاره به گروه سالمندان خاطر نشان کرد: باید کاری کنیم که افراد سالمند آهسته آهسته به کرونا مبتلا شوند تا سیستم درمان امکان ارائه خدمات به این افراد را داشته باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد و خیریه ها می توانند در این زمینه به کمک سیستم درمان بیایند اذعان داشت: لازم است خیریه ها مانند خیریه محمد امین(ص) که در حوزه سالمندی فعالیت می کنند، سالمندان تحت پوشش خود را تشویق کند از منزل خارج نشوند، با آموزش نیروهای داوطلب به در منزل آنها بروند و به صورت حضوری به سالمندان در خصوص پیشگیری و کنترل شیوع کرونا را آموزش دهند. توزیع و اهدا مواد بهداشتی و ماسک و الکل و خرید ما یحتاج سالمندان با کارت اعتباری خودشان را برعهده بگیرد.

عابدی یادآور شد: با توجه به کمبود اقلام بهداشتی ما تلاش می کنیم برای خیریه ها خدمات و تجهیزات مانند ماسک و مواد شوینده بگیریم.

وی ادامه داد: در سطح کشور تقریبا در نقطه ای قرار داریم که مردم و مسئولان متوجه شرایط شده اند و اگر دوماه پیش این آمادگی در مردم بود شاید با قرنطینه محله ای می توانستیم بهتر و موفق تر نسبت به شیوع ویروس کرونا عمل کنیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بزرگ ترین خدمت به شهروندان به ویژه سالمندان این است که به مرور به ویروس کرونا مبتلا شوند تا امکان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای شان فراهم باشد.

وی تاکید کرد: امکان قرنطینه وجود ندارد ،چرا که باید سیستم امنیتی وجود داشته باشد تا از در منزل ورود و خروج شهروندان را کنترل کند واز طرف دیگر نیازمند سیستم تهیه وتوزیع ارتزاق در بین شهروندان هستیم که این دوسیستم را در اختیار نداریم.

عابدی تصریح کرد: در شرایط قرنطینه سیستم مراقبت خانگی فعال لازم داریم که برای درمان به منزل ها برود؛ در حالی که نیروی انسانی لازم برای این کارها را نداریم، پس قرنطینه جواب نمی دهد و باید گفت توان قرنطبنه هم نداریم.

وی گفت: تفکر برنامه ریزی قوی هم در کشور نداریم که بتوانیم روند شیوع کرونا را کند کنیم و یا شرایط را به نحو بهتری مدیریت کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گفته رئیس جمهور که از شنبه شرایط به روال عادی بر می گردد اظهار داشت: این خوب است که لیدرها بولوف بزنند تا مردم برای خرید هجوم نبرند. ولی از آموزش شهروندان نباید غافل بود. رعایت بهداشت و فاصله بین شهروندان و ماندن در خانه باید اولویت باشد.