نگاه دولت مردمی ، توجه به نمادها و شخصیت های فرهنگی و هنری
نگاه دولت مردمی ، توجه به نمادها و شخصیت های فرهنگی و هنری

پایگاه خبری زنگ خطر / وزیر ارشاد گفت: نگاه "دولت مردمی" توجه به نمادها و شخصیت‌های حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری است.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ،محمدمهدی اسماعیلی عصر امروز در  نخستین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان باغچه‌بان در مرند با بیان اینکه حوزه فرهنگ مرز نمی‌شناسد اظهار داشت: تمدن و فرهنگ ایرانی حوزه وسیعی از مرز چین تا آسیای مرکزی و جنوب خلیج فارس را در برگرفته است.

وی افزود: در انقلاب اسلامی ایران، اساساً نگاه ما مرزهای سیاسی نبوده بلکه صدور انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ و تمدنی مدنظر است.

وزیر ارشاد در ادامه با اشاره به نامگذاری این جشنواره به نام باغچه‌بان تصریح کرد: نگاه “دولت مردمی” توجه به نمادها و شخصیت‌های حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری است.
اسماعیلی یادآور شد: این توجه به نقاط مختلف بسط داده می‌شود تا خارج از تمرکزگرایی، هویت‌ها و استعدادهای خود را شناخته و به دیگران نیز بشناسانیم.

وی با تاکید بر ضرورت ریل گذاری در حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد: این حوزه می‌تواند نیاز های ارزی و انتظارات مسئولین را تامین کند.

اسماعیلی با بیان اینکه نگاه ویژه و خاصی به استان آذربایجان شرقی و کلانشهر تبریز داریم ابراز کرد: در سند راهبردی فرهنگ نیز نگاه ویژه‌ای به این استان شده و گام‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای برای رشد حوزه فرهنگ و هنر این استان خواهیم برداشت چرا که آذربایجان از پایگاه‌های اصلی حوزه فرهنگ و هنر کشور است.

وزیر ارشاد در پایان با بیان اینکه مرند شهرستانی هنرپرور است تصریح کرد: زنده یاد باغچه‌بان نیز از این شهر است و برگزاری این جشنواره فرصتی برای نمایش ظرفیت‌های فرهنگی و هنری فرزندان ایران است که ضروری است دبیرخانه دائمی این جشنواره در استان  ایجاد شود و حمایت خود را در این زمینه اعلام می‌کنیم.

  • منبع خبر : تسنیم