واکسن کرونا حداکثر تا ۴ هفته دیگر آماده می‌شود
واکسن کرونا حداکثر تا ۴ هفته دیگر آماده می‌شود

پایگاه خبری زنگ خطر / علی‌رغم هشدار مقامات پزشکی آمریکا درباره تعجیل برای تولید واکسن کرونا، ترامپ وعده کرد که واکسن این بیماری حداکثر یک ماه دیگر آماده عرضه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر از رویترز ، ترامپ در مراسمی به میزبانی‌ ای.بی.سی نیوز در فیلادلفیا از عملکرد خود در مدیریت بحران کرونا دفاع کرد و گفت واکسن برای توزیع تا قبل از انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) آماده خواهد شد.

ترامپ گفت: بسیار به واکسن نزدیک هستیم. اگر می‌خواهید حقیقت را بدانید، در دولت قبلی شاید سال‌ها طول می‌کشید که واکسن به خاطر سازمان داروی فدرال و دیگر مجوزها واکسن آماده شود ولی ما در چند هفته به آن دسترسی پیدا می‌کنیم. این مدت ممکن است سه چهار هفته باشد.

آنتونی فائوچی، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در آمریکا اوایل ماه جاری میلادی به شبکه خبری سی.ان.ان گفت بیشتر کارشناسان بر این باورند که واکسن تا ماه نوامبر یا دسامبر (آذر) در دسترس خواهد بود. قابل‌درک است که واکسن را تا ماه اکتبر (مهر) داشته باشیم اما من آن را بعید می‌دانم.

برخی دیگر از کارشناسان می‌گویند واکسن بی‌خطر و معتبر کرونا تا اوایل سال ۲۰۲۱ آماده نخواهد شد.

ترامپ در این سخنرانی چنین استدلال کرد که تصمیم او برای اعمال ممنوعیت سفر علیه چین و اروپا جان هزاران و یا حتی میلیون‌ها نفر را نجات داده است.

وی همچنین از آمریکایی‌هایی که از پوشاندن صورت و حفظ فاصله اجتماعی خودداری کرده‌اند دفاع کرد و گفت کارشناسانی همچون فائوچی در جریان این بحران نظرات خود را درباره چنین اقداماتی تغییر داده‌اند.

ترامپ با انتقادهایی به دلیل برگزاری گردهمایی انتخاباتی‌اش در نوادا و دیگر ایالت‌ها مواجه بوده است و فائوچی به‌عنوان مشاور او آن‌ها را کامل توأم با ریسک توصیف کرده است.

جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ هفته گذشته وی را به خودداری از انجام وظایف خود در برخورد با همه‌گیری کرونا متهم کرد که باعث از دست رفتن میلیون‌ها شغل شده است.

در آمریکا تا روز سه‌شنبه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا ثبت‌شده که بالاترین رقم در سطح کشورهای جهان است و شمار جان‌باختگان ناشی از این ویروس در آمریکا ۱۹۵ هزار نفر بوده است. شمار مبتلایان در آمریکا ۲۰ درصد کل جمعیت جهان است، این در حالی است که جمعیت آمریکا فقط ۴ درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد.

ترامپ می‌گوید ایالات‌متحده بیشترین آمار مبتلایان را دارد زیرا تست‌های بیشتری نسبت به سایر کشورها انجام داده است.

وی با تکرار ادعای قبلی خود گفت ویروس به‌خودی‌خود از بین خواهد رفت و این موضوع را که تهدید این ویروس را کم‌اهمیت نشان داده تکذیب کرد.

نتایج نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که با توجه به این‌که به نظر می‌رسد ترامپ بیشتر از سلامت مردم به مسائل و اهداف سیاسی خود اولویت می‌دهد، اکثر مردم آمریکا تمایلی به دریافت واکسن کرونا ندارند و معتقدند بعید نیست واکسن‌ها تحت تأثیر مسائل سیاسی و انتخاباتی، بی‌خطر نباشند.

انتخابات آمریکا برای تعیین پنجاه و نهمین رئیس‌جمهوری آمریکا و معاون او سوم نوامبر برابر با ۱۳ آبان ماه برگزار می‌شود. بیشتر رأی‌دهندگان آمریکا عملکرد بایدن در مقابله با کرونا را بهتر از ترامپ می‌دانند.

  • منبع خبر : رویترز