وجود مدارس کانکسی، سنگی ناایمن و بدون آب لوله کشی در استان اصفهان
وجود مدارس کانکسی، سنگی ناایمن و بدون آب لوله کشی در استان اصفهان

پایگاه خبری زنگ خطر / مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان: در استان اصفهان مدرسه کانکسی و سنگی داریم، مدرسه سنگی را با سنگ های رودخانه به صورت غیر اصولی ساخته شده است همچنین در سطح استان شاهد مدرسه ای هستیم که سرویس بهداشتی های ناایمن دارند و از آب لوله کشی نیز بهره مند نیستند. 

وجود مدارس کانکسی و سنگی در استان اصفهان
 
 به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر مهدی میربد عصر امروز( ۳۰ مهر ) در همایش خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار  که عصر امروز در سالن جلسات آموزش و پرورش گلپایگان برگزار شد اظهار کرد: بخش نوسازی مدارس استان اصفهان تا پایان سال جاری ۱۲۰ پروژه که شامل بیش از ۷۸۰ کلاس درس است را به اتمام خواهند رساند. در سال گذشته درصد مشارکت خیرین مدرسه ساز ۷۵ درصد بود در حالی که این درصد در سال جاری به عدد  ۸۴ رسیده است.
 
وی ادامه داد: بخاری نفتی و مدارس خشت و گلی در سال گذشته از سطح استان جمع آوری شده است؛ در شهرستان گلپایگان بیش از ۷۰ درصد مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده است و به این امار تا پایان سال جاری ۴ مدرسه دیگر اضافه می شود، همچنین سرانه دانش آموزی در گلپایگان ۹٫۳۳ مترمربع است در حالیکه این عدد در سطح کشور ۸٫۳ صدم مترمربع می باشد که نشان از حضور خوب خیرین در این بخش است.
 
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه برای احداث مدارس نیاز سنجی و برنامه ریزی دقیقی انجام شود  گفت:  در استان اصفهان مدرسه کانکسی و سنگی داریم، مدرسه سنگی را با سنگ های رودخانه به صورت غیر اصولی ساخته شده است همچنین در سطح استان شاهد مدرسه ای هستیم که سرویس بهداشتی های ناایمن دارند و از آب لوله کشی نیز بهره مند نیستند.
 
میربد افزود: اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به کمک خیرین به دنبال تهیه تبلت برای برخی از دانش آموزان است . تجهیز مدارس موجود عمدتا از طریق اعتبارات تملک دارایی ها انجام می شود. اکنون دولت نمی تواند پروژه های را شروع به کار کند چرا که باید پروژه های نیمه تمام را به سرانجام برساند، تا حدود ۱۰ سال پیش اعتبارات تخریب و بازسازی در اختیار داشتیم اما اکنون این اعتبارات به حداقل رسیده و در مقابل اتمام پروژه های خیری ساز توسط دولت در اولویت قرار دارد.