وزیر ارشاد : مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شد
وزیر ارشاد : مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شد

پایگاه خبری زنگ خطر / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به راه‌اندازی مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی در این وزارت خانه گفت: بیش از ۴هزار گروه سرود در ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری زنگ خطر ، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه اختتامیه نخستین جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر در تالار وحدت گفت: امسال نخستین دوره برگزاری این جشنواره در راستای اهداف انقلاب اسلامی است و امیدواریم همه جانبه به آن پرداخته و سال به سال پرشکوه‌تر و پررونق‌تر برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این راستا مرکز سرود و آهنگ‌های انقلابی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شده است و در ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیش از ۴هزار گروه سرود فعالیت می‌کنند و ظرفیت‌های قابل توجهی در این زمینه وجود دارد و امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی در حوزه سرود باشیم.

اسماعیلی با اشاره به بخش بین‌الملل در جشنواره سرود فجر افزود: سرود هنر انحصاری انقلاب اسلامی است، اگر بخش‌های دیگر وارداتی یا سنتی است، این هنر برآمده از سنت امام خمینی (ره) است و جزو مزیت‌های مطلق ما در حوزه فرهنگ و هنر است و همه باید به آن توجه کنیم و جشنواره سرود فجر طلیعه این کار بود.

وی افزود: در این راستا، امسال سرود سلام فرمانده، مرز‌های جغرافیایی را درنوردید و در همه جا مورد استقبال قرار گرفت و به واسطه آن اجتماعات چند ده هزار نفری و چند صد هزار نفری شکل گرفت و این موضوع ظرفیت بالای این هنر را نشان می‌دهد، همه بخش‌ها در نظام و بخش‌های فرهنگی هنری کنار هم هستند تا این مسیر را با قدرت ادامه بدهند.