وزیر اقتصاد: مطمئن هستم روند بورس رو به بهبود خواهد بود
وزیر اقتصاد: مطمئن هستم روند بورس رو به بهبود خواهد بود

دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: معاملات امروز بورس نشان می‌دهد که نگرانی‌ها کاهش یافته و مطمئن هستم این روند رو به بهبود خواهد بود.

به گزارش زنگ خطر به نقل از صدا و سیما، فرهاد دژپسند در حاشیه رونمایی از چند طرح در بانک صادرات گفت: خوشبختانه در یک سال اخیر یک راه جدید و بادوام برای تامین مالی در اقتصاد شکل گرفته و بازار امروز عمق و نفوذ گسترده پیدا کرده است.

وی افزود: امیدواریم اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که روز به روز پایداری و استحکام بازار سرمایه بیشتر شود.

دژپسند گفت: البته ذات بازار سرمایه این است که برخی مواقع با نوسان مواجه باشد، اما مهم این است که در دوره نوسان چگونه مدیریت شود.

وزیر اقتصاد افزود: یک رکن این مدیریت مربوط به دستگاه ناظر است که باید دقت بیشتری اعمال کند که در همین راستا مدیریت سازمان بورس در هفته‌های اخیر با بهره گیری از نظرهای اعضای شورای عالی بورس تصمیمات خوبی گرفت و مراقبت می‌کند که این تصمیمات به خوبی اجرا شود.

وی گفت: یکی از این تصمیماتی که گرفته شد این بود که نگرانی‌ها و دغدغه‌ها درباره نوع ورود حقوقی‌ها در عرصه عملیات بورس برطرف شود که جلسه خوبی پنجشنبه برگزار شد و تصمیمات خوبی گرفته شد.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه حقوقی‌ها در روزهایی با عرضه‌های اولیه و عرضه‌های تکمیلی منابع خوبی را از بازار سرمایه کسب کردند گفت: روز پنجشنبه این بحث در جلسه‌ای با حقوقی‌ها مطرح شد و در این شرایط که گاهی نیاز به ورود آن‌ها برای افزایش تقاضا دارد باید واکنش مثبت نشان دهند تا بازار از شرایط با ثبات خارج نشود.

وزیر اقتصاد افزود: اگر فعالان بازار سرمایه با تدبیر و با خویشتن داری و نگاه میان‌مدت و بلندمدت در بازار حضور داشته باشد و سازمان ناظر بورس در حیطه سیاست گذاری و نظارت اعمال تدبیر کند می‌توانیم بازار پایدار و مستحکمی داشته باشیم.

وی گفت: هم دولتی‌ها و سایر قوا باید بدانند که این بازار سرمایه هرچه استمرار و دوام بیشتری داشته باشد می‌تواند برای اقتصاد نقش کلیدی ایفا کند و اقتصاد را اداره کند.

دژپسند افزود: بورس می‌تواند امید آفرینی و تامین مالی داشته باشد به ویژه اگر بانک، بیمه و بورس بتوانند با هم پیوند داشته باشند.

وی گفت: خیلی‌ها از منافع بازار سرمایه استفاده کردند و می‌دانند هرچه بازار سرمایه بالنده‌تر باشد منافع آن شامل همه خواهد شد و برای بهره مندی همه باید کاملاً در محیط حرفه‌ای و با ابزارهای حرفه‌ای و غیر سیاسی کردن مداخلات این کار را انجام دهیم.

دژپسند تاکید کرد: از رسانه‌ها نیز انتظار ویژه داریم به تعمیق دانش فعالان بازار کمک کنند و در شرایطی که به هر دلیلی افراد، احزاب و شخصیت‌ها گاهی علاقه‌مند به اظهار نظر هستند، رسانه‌ها باید با آرام کردن قطب‌های پیرامونی کمک کنند تا اظهارنظرها حرفه‌ای باشد و بازار را از تنش فاصله دهیم.

وزیر اقتصاد گفت: منافع بورس به همه قوای حکومت و همه جناح‌های سیاسی و فعالان اقتصادی و بنگاه‌های خورد و بزرگ خواهد رسید.