وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: فضا برای شنیدن صدای اهالی فرهنگ و هنر فراهم شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: فضا برای شنیدن صدای اهالی فرهنگ و هنر فراهم شود

فضا باید برای شنیدن صدای اهالی فرهنگ و هنر فراهم شود و فضای فرهنگی کشور به حوزه فرهنگ و هنر توجه داشته باشد. امروز دولت انقلابی و مردمی با این فهم عمیق شعار ایران قوی را سرلوحه خود قرار داده است. ایران قوی وقتی شکل می‌گیرد که نخبگان در صدر قرار بگیرند و اجازه نمی‌دهیم فشار مسائل اقتصادی فرهنگ را به حاشیه براند.

محمدمهدی اسماعیلی روز گذشته (چهارشنبه ۲۱ مهرماه) در نخستین گام از سفر به استان فارس در آرامگاه لسان‌الغیب حافظ شیرازی حضور یافت و در جمع شعرا، ادبا، فرهیختگان و هنرمندان گفت: خوشحالم که توانستم در کنار آرامگاه حافط در جمع اندیشمندان و حافط‌پژوهان حضور پیدا کنم و در ابتدای کارم این افتخار را داشته باشم در چنین جایگاهی با شما سخن بگویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حافط و سعدی دو شخصیت بزرگ و تاریخ‌ساز کشور ما هستند. هیچ‌کسی را نمی‌توان یافت که ذکری، نثری، روایتی، مثلی و… از سعدی به یاد نداشته باشد. همه ما نسبت به حاقط بزرگ و سعدی شیرین‌سخن حس خاطره‌انگیز داریم. امروز دیوان حافط در کنار قرآن کریم و مفاتیح در خانه‌های تک تک ما ایرانی‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت انقلاب مردمی و فرهنگ را جزو اصول خود قرار داده است، تصریح کرد: این بیم را دارم که دولت کنونی از ماهیت فرهنگی خود به دلیل مسائل معیشتی فاصله بگیرد، لذا فضای فرهنگی طوری باید تدوین شود که فرهنگ به حاشیه نرود و در متن بماند.

فضا برای شنیدن صدای اهالی فرهنگ و هنر فراهم شود

به گفته محمدمهدی اسماعیلی، فضا باید برای شنیدن صدای اهالی فرهنگ و هنر فراهم شود و فضای فرهنگی کشور به حوزه فرهنگ و هنر توجه داشته باشد. امروز دولت انقلابی و مردمی با این فهم عمیق شعار ایران قوی را سرلوحه خود قرار داده است و با صدرنشینی فرهنگ، ایران قوی به دست خواهد آمد.

وی افزود: ایران قوی وقتی شکل می‌گیرد که نخبگان در صدر قرار بگیرند و اجازه نمی‌دهیم فشار مسائل اقتصادی فرهنگ را به حاشیه براند. وجود شخصیت‌های بزرگ مفتخر به میزبانی از حضرت شاهچراغ (ع) و سومین حرم اهل بیت و هم‌نشینی متوازن بین شخصیت‌های فرهنگی و مذهبی در شیراز به وجود آمده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه در برنامه دولت سیزدهم پیش‌بینی شده که توجه ویژه به حوزه شعر و ادبیات شود، اعلام کرد: بنیاد شعر و ادبیات را به عنوان یک ساختار مستقل افتتاح خواهیم کرد و با وجودی که این بنیاد بوده؛ اما ادغام شده است، این کار را انجام خواهیم داد.

وی حضور استاندار فارس را که فردی نیک‌اندیش است را غنیمت شمرد و گفت: برای ایحاد مرکز حافط‌شناسی با وجود تامین زمین قول می‌دهم در دوره چهارساله دولت سیزدهم برای مردم شیراز این کار را انجام دهیم. بنای ما این خواهد بود از این استوانه رفیع فرهنگ و هنر در استان فارس پشتیبانی کنیم.