وضعیت بازار طلا غیرقابل پیش‌بینی است
وضعیت بازار طلا غیرقابل پیش‌بینی است

پایگاه خبری زنگ خطر / رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد با بیان اینکه روز گذشته قیمت سکه به نزدیک ۲۵ میلیون تومان رسید، گفت: با توجه به این شرایط اصلا نمی‌توان وضعیت بازار را پیش‌بینی کرد و از پیش‌بینی و از مرحله ارزیابی بازار خارج شدهایم.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، یوسف تقی‌زادگان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص قیمت طلا و سکه در بازار، اظهار کرد: روز گذشته قیمت هر انس جهانی طلا به یک میلیون و ۹۲۷ تومان رسیده است. با توجه به افزایش قیمت دلار تا حدود ۴۵ هزار و یورو به ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان، قیمت طلا نیز به صورت جهشی افزایش پیدا کرد؛ به حدی که قیمت هر گرم طلا در شب گذشته تا ۲ میلیون و ۱۳۲ هزار تومان افزایش یافت.

وی افزود: دیروز ظهر که نرخ‌ طلا مشخص شده بود، در ۲ مرحله قیمت تغییر کرد. ابتدا ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار و سپس ۲ میلیون و ۱۳۲ هزار تومان. هیچکس نمی‌داند این همه افزایش قیمت از کجاست. باید در این خصوص مدیریتی انجام و نرخ ارز ثابت نگه داشته شود. متاسفانه ازدحام مردم برای خرید باعث می‌شود افزایش قیمت ادامه داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا،  جواهر و نقره مشهد درباره تاثیر قیمت انس جهانی بر روی بازار ایران خاطرنشان کرد: این روزها مردم سرمایه خود را از بانک خارج کرده و طلای مستعمل یا سکه می‌خرند که البته به دلیل حباب سکه، طلای مستعمل بیشتر خریداری می‌شود تا ارزش پول حفظ شود.

تقی‌زادگان بیان کرد: تاکنون قیمت سکه تا این اندازه بالا نرفته بود و رکورد آن باز هم شکسته شد. اگر این روند ادامه داشته باشد، قطعا  قیمت هر گرم طلا افزایش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

رئیس اتحادیه طلا،  جواهر و نقره مشهد عنوان کرد: قیمت دیروز ظهر سکه تمام بهار آزادی حدود ۲۵ میلیون تومان، سکه نیم‌بهای آزادی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار و ربع سکه هم ۱۰ میلیون تومان بود. با توجه به اینکه قیمت‌ها افزایش پیدا کرده، احتمال می‌رود امروز قیمت سکه تمام بهار آزادی زیر ۲۵ میلیون تومان، نیم‌بها ۱۴ میلیون و ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان و ربع سکه هم  ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد.