وضعیت مددجویان مستاجر،خوشایند نیست
وضعیت مددجویان مستاجر،خوشایند نیست

کارشناس امور پیشگیری بهزیستی شهرستان گلپایگان گفت:در بازدیدی که از تمام دستگاه های اجرایی شهرستان داشتم اقدامات خوبی در راستای مناسب سازی برای تردد معلولین انجام شده است اما نیاز به اعتبارات بیشتر در این راستا است.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر مرتضی طبرزدی امروز( چهارشنبه – ۲۵ تیر) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر از خدمات پیشگیری بهزیستی شهرستان بهره مند شدند. ۵ مرکز در زمینه مشاوره و خدمات روانشناختی، دو مرکز در حوزه درمان اعتیاد و یک مرکز در زمینه مشاوره ژنتیک فعالیت می کنند. در این مراکز بالغ بر ۱۴ پرسنل ارائه خدمات می دهند.

وی ادامه داد: بینایی سنجی را هر ساله برای  کودکان ۳ تا ۶ سال را برگزار می کنیم  که در این راستا سال گذشته ۳ هزار و ۵۹۰ بینایی سنجی انجام دادیم همچنین  برای  ۸۰۶ نوزاد نیز شنوایی سنجی انجام شده است اما  در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکلات عدیده ای مواجه بودیم لذا بینایی سنجی امسال از ۱۵ تیر تا ۱۵ مهر ماه انجام می شود.

 
کارشناس امور پیشگیری بهزیستی شهرستان گلپایگان گفت: بالغ بر سه هزارو ۸۳۰ نفر در سال گذشته پیشگیری از معلولیت ها را آموزش دیدند. برای آموزش پیش از ازدواج نیازمند کمک بیشتری از سوی دستگاه ها هستیم،  در این راستا سال گذشته ۴۳۸ نفر آموزش دیدند.
 
طبرزدی با بیان اینکه ۹۲۲ نفر در سال گذشته تحت درمان اعتیاد قرار گرفتند و اکنون در مرکز کمپ ترک اعتیاد اکنون به دلیل ویروس کرونا پذیرش نداریم افزود: در طرح کمک های مومنانه بالغ بر ۱۲۰ بسته حمایتی را به خانواده معتادین تحت درمان اهدا کردیم. در سال گذشته ارائه وام اشتغال را گسترش دادیم و  ۲۰ فقره وام اشتغال ارائه دادیم.
وی یادآورشد:  در بازدیدی که از تمام دستگاه های اجرایی شهرستان داشتم اقدامات خوبی در راستای مناسب سازی برای تردد معلولین انجام شده است اما نیاز به اعتبارات بیشتر در این راستا است در مجموع به مناسب سازی در شهر گلپایگان نمره خوبی را میدهم، وضعیت مددجویانی که مستاجر هستند خوشایند نیست بنابراین از صاحب خانه ها خواهش می کنیم به این افراد کمک کنند.