پرداخت وام ودیعه مسکن تا پایان شهریورماه ادامه دارد
پرداخت وام ودیعه مسکن تا پایان شهریورماه ادامه دارد

پایگاه خبری زنگ خطر / معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بانک‌ها بر اساس دستورالعمل‌هایی که اعلام شده است از ابتدای هفته اقدام به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن کرده‌اند، افزود: تاکنون بیش از ۳۰۰ پرونده در بانک‌ها برای دریافت تسهیلات تشکیل شده است و بیش از ۲۵ نفر تسهیلات ودیعه مسکن را دریافت کرده‌اند.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تا پایان شهریور ماه پرداخت تسهیلات به متقاضیان ادامه دارد و باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم از جمله بارگذاری اطلاعات و مدارک در سایت‌ها انجام شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: متقاضیانی می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند که در ابتدا واجد شرایط بوده و بعد از تایید اطلاعات، مدارک خود را در سایت بارگذاری کرده باشند.
محمودزاده با اشاره به اینکه برای حدود ۶۰۰ هزار نفر متقاضی تسهیلات در نظر گرفته شده است، افزود: حدود دو میلیون و ۲۲۰ هزار نفر از طریق پیامک برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از طریق ثبت‌نام پیامکی کد ملی معتبر و قابل پیگیری ارسال کردند.
محمودزاده تصریح کرد: هیچ برنامه ای برای افزایش نرخ تسهیلات ودیعه مسکن نداریم و همچنان نرخ تسهیلات در شهر تهران ۵۰ میلیون تومان، در کلان شهرها ۳۰ میلیون تومان و در سایر شهرهای کوچک هم ۱۵ میلیون تومان است.
او اضافه کرد: میزان منابعی که برای این تسهیلات در نظر گرفته شده، حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: براساس شاخص‌های مصوبه از جمله افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی، زنان سرپرست خانوار، کارگران، زوج‌های سال ۹۹، خانوار دارای سه فرزند و بیشتر، برای دریافت وام رتبه‌بندی و اولویت‌بندی شده اند.
او ادامه داد: باید متقاضیان هرچه سریعتر برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند چرا که هنوز به صورت کامل اطلاعات و مدارک برخی از متقاضیان برای تشکیل پرونده در بانک ها ارسال نشده است.
محمود زاده بیان کرد: شهر تهران بیشترین درخواست برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن را داشته اما شهرهای دیگری از جمله یاسوج و قم هم در رتبه‌های بعدی برای دریافت تسهیلات و افزایش نرخ اجاره قرار دارند.
او در پایان با اشاره به اینکه ارسال پیامک برای شناسایی خانه‌های خالی به اتمام رسیده است، گفت: این پیامک‌ها برای شناسایی خانه‌های خالی تبدیل به یک برنامه روتین شده است و در حال رفت و برگشت و ارائه مستندات لازم توسط مالکان است.