پروتکل «با مردم بودن»/ واکنش مردم به دیدار قالیباف با مبتلایان به کرونا
پروتکل «با مردم بودن»/ واکنش مردم به دیدار قالیباف با مبتلایان به کرونا

پایگاه خبری زنگ خطر / بازدید محمد باقر قالیباف از بخش بیماران کرونایی بیمارستان امام خمینی (ره) با واکنش گسترده مردم مواجه شد.

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، در ماه‌های اخیر که کشور درگیر کرونا شده است مردم مشکلات اقتصادی و درمانی بسیاری را تحمل کرده‌اند. کادر درمانی کشور هم با وجود کمبودها اما تا پای جان مقاومت کرده و حتی ده‌ها شهید سلامت را تقدیم کشور کرده‌اند. در چنین شرایطی اما برخی مسوولان و سران دولتی خود را در شرایط قرنطینه قرار داده‌اند و تقریباً در هیچ‌یک از برنامه‌های رسمی و غیررسمی خود حاضر نمی‌شوند.

این در حالی است که روز گذشته آقای محمدباقر قالیباف که در هفته‌های گذشته نیز سفرهای استانی برای رسیدگی به مشکلات معیشتی و اقتصادی داشته است، روز گذشته به صورت سرزده در بیمارستان امام خمینی(ره) حاضر شد و از نزدیک با مشکلات کادر درمان و روند درمانی برخی بیماران آشنا شد. در این دیدار برخی بیماران نیز درباره سختی‌های بیماری کرونا با دکتر قالیباف صحبت کردند. همچنین کادر درمانی شامل پزشکان و پرستاران هم که برای نخستین‌بار یکی از سران قوای کشور را از نزدیک و برای سرکشی از بیماران کرونایی در کنار خود می‌دیدند مشکلات و موارد موجود را مطرح کردند. 

واکنش‌ها به حضور رییس ‌مجلس در بیمارستان

حاج حیدر، یکی از کاربران فضای مجازی در واکنش به حضور سرزده رییس مجلس به بیمارستان امام خمینی(ره) در توییتی نوشت: «دقایقی قبل آقای قالیباف جهت نظارت بر روند درمان بیماران کرونا و مشکلات کادر درمانی، به‌صورت سرزده از بخش‌ICU کرونا بیمارستان امام خمینی تهران بازدید کرد. ای‌کاش رییس ستاد کرونا، همانطور که مانع حضور رییس‌جمهوری در جلسه رأی اعتماد شد، مانع حضور رییس‌ مجلس در محیط بیمارستان هم می‌شد!»

کاربر دیگری هم با انتشار عکس قالیباف در دوران دفاع مقدس و عکس وی در بیمارستان امام نوشت: «قالیباف باید همان قالیباف باشد، فقط میدان عوض شده است.»

جواد آقایی نیز در توییتر نوشت: «فرق مرد میدان با مدیران پشت میزی یا درون کاخی را در این عکس ببینید. وقتی درد مردم داشته باشی، پروتکل‌های بهداشتی دیگه برات بهونه نمی‌شه.»

اما واکنش جالب دیگر مربوط به کاربری به نام عطیه نیشابوری بود که تصویر نمایه وی نشان می‌دهد یکی از اعضای کادر درمان کشور است. او نیز نوشت: «آقای قالیباف فکر می‌کردیم که فراموش شده‌ایم. مثل همیشه فارغ از تمام آدم‌ها در سکوتی عمیق هر‌کدام در گوشه یک شهر مشغول به کار بودیم که خبر رسید شما وارد میدان شده‌اید. ما به این حضور شما دلگرم شدیم.»

محمد نصوحی نیز در توییت خود نوشت: «رییس‌جمهوری داریم که حتی برای دفاع از وزیر پیشنهادیش به‌خاطر کرونا به مجلس نمی‌ره! از اونطرف هم رییس ‌مجلسی داریم که برای نظارت میدانی از روند رسیدگی به بیماران و گفت‌و‌گو با جهادگران و کادر درمان، سرزده به‌ICU کرونای بیمارستان امام خمینی تهران می‌ره. تفاوت یک انقلابی با یک اصلاح‌طلب!»

کاربر دیگری با نام عاصف نیز در توییتر نوشت: «کسی یادش هست آخرین‌بار چه زمانی آقای رییس‌جمهوری از کاخ سعدآباد خارج شده‌اند؟ در حالی که دولت یک میلیون دلار(یورو) وزارت بهداشت را نمی‌دهد، رییس مجلس شخصاً برای سرکشی و شنیدن درد‌ دل کادر درمان به بخش بیماران کرونایی بیمارستان امام خمینی رفته است.»

  • منبع خبر : روزنامه صبح نو