پروفسور سید مسعود خاتمی: اداره مجلس فقط از یک ژنرال بر می‌آید/ اجازه نخواهیم داد کسی که رییس مجلس می شود ادعای کدخدایی کند
پروفسور سید مسعود خاتمی: اداره مجلس فقط از یک ژنرال بر می‌آید/ اجازه نخواهیم داد کسی که رییس مجلس می شود ادعای کدخدایی کند

پروفسور مسعود خاتمی نماینده گلپایگان و خوانسار گفت: درباره مباحث اقتصادی و اولویت‌های مجلس گفت: با اینکه بحث اقصاد یک مسئله کلان و اولویت اصلی معیشت مردم است اما همه فاکتورهای اقتصاد کشور با یکدیگر مرتبط هستند و چاره‌ای جز رونق دادن صنعت و کشاورزی نداریم.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، مسعود خاتمی در گفت‌و‌گویی درباره انتخاب هیئت رئیسه مجلس اظهار داشت: با کاندیدا شدن تعدادی از افراد سعی می‌شود که از بین اعضای مجلس شورای اسلامی انتخاب هیئت رئیسه انجام شود و در جلسات و در جمع نمایندگان صحبت‌هایی در این خصوص صورت گرفته تا نمایندگان بر مبنای نیازها و توانمندی کاندیداها انتخاب کنند.

پروفسور مسعود خاتمی تأکید کرد: از نظر من کسی شایستگی نشستن بر صندلی اول بهارستان را دارد که عُرضه اداره جلسه‌ها را داشته باشد. 

سید مسعود خاتمی، نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس یازدهم یادآور شد: اینکه در چند هفته اخیر مباحثِ مربوط به مشخص شدن رییس مجلس داغ شده، امری طبیعی است و قطعا نماینده‌ها هستند که در صحن علنی مجلس به گزینه مورد نظر  خودشان رای می‌دهند.

اداره مجلس فقط از یک ژنرال بر می‌آید

وی افزود: رییس باید چهره‌ای فکور و با صلابت باشد، یعنی اداره مجلس فقط از یک ژنرال بر می‌آید و اینطور نیست که هر کسی ادعای رییس مجلس شدن داشته باشد.
سید مسعود خاتمی اظهار داشت: این را باید در نظر گرفت،‌ در این دوره برای رفع اشکال،‌ اجازه نخواهیم داد کسی که رییس مجلس می شود ادعای کدخدایی کند و در هنگام تصمیم‌گیری‌ها نظرش را به نمایندگان تحمیل کند. کشور در این چند سال به دلیل این روند متضرر شد و به همین دلیل، اصرار به اصلاح داریم تا رییس هم با نمایندگان در یک سطح فعالیت کند.

منتخب مردم گلپایگان و خوانسسینار در مجلس یازدهم با اشاره به کاندیداهای ریاست مجلس تصریح کرد: کاندیداهای ریاست مجلس شورای اسلامی تاکنون آقایان میرسلیم، قالیباف و حاجی بابایی هستند اما ممکن است به این تعداد اضافه و یا از آن کم شود زیرا تا ۲۴ ساعت قبل از انتخاب ریاست مجلس، امکان ثبت نام وجود دارد.

چاره‌ای جز رونق صنعت و کشاورزی نداریم

وی در خاتمه درباره مباحث اقتصادی و اولویت‌های مجلس گفت: با اینکه بحث اقصاد یک مسئله کلان و اولویت اصلی معیشت مردم است اما همه فاکتورهای اقتصاد کشور با یکدیگر مرتبط هستند و چاره‌ای جز رونق دادن صنعت و کشاورزی نداریم.