پیش بینی روند بازار بورس فردا یکشنبه ۱۶ آذر
پیش بینی روند بازار بورس فردا یکشنبه ۱۶ آذر

پیش بینی روند بازار بورس فردا یکشنبه ۱6 آذر چگونه خواهد بود؟

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر؛ در معاملات امروز ابتدا شاهد افزایش عرضه ها در بازار بودیم و شاخص کل تا مرز ۷ هزار واحد منفی شد اما با وارد شدن حقیقی ها در بازار و معاملات شاخص کل روند صعودی خود را حفظ کرد و با رشد نزدیک به ۱٫۵ درصدی به ارتفاع ۱ میلیون ۴۹۰ هزار واحدی رسید. پیش بینی روند بازار بورس فردا یکشنبه ۱۶ آذر چگونه خواهد بود؟

پیش بینی روند بازار بورس فردا یکشنبه ۱۶ آذر

حال که نفس های شاخص کل در محدوده کانال ۱٫۵ میلیون واحدی حس می شود با توجه به حساس بودن این محدوده و وجود فشار روانی در بازار و همچنین با توجه روند کلی امروز معاملات انتظار می رود شاخص از این محدوده نیز به سلامت عبور کند

چرخش نقدینگی به سوی حقیقی ها

در معاملات امروز سهامداران خرد بیشتر از سهامداران عمده خریدار سهام بودند. به طوری که ۴۸۷ میلیارد تومان از پرتفوی حقوقی‌ها به سبد حقیقی‌ها منتقل شد. ارزش معاملات کل بورس و فرابورس ۱۸۹۵۵ میلیارد تومان و ارزش معاملات خرد بورس امروز ۱۱ هزار و ۴۸ میلیارد تومان بود.

 

برخی از فعالان بازار سرمایه بر این باور بودند که با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا، بازار سرمایه وضعیت خوبی نخواهد داشت در حالیکه عکس این موضوع صحت دارد زیرا با افزایش تولیدات شرکت ها و افزایش حجم صادرات و واردات شرکت ها سودآوری آنها نیز بیشتر خواهد شد از این رو می توان به آینده روشن و صعودی بازار سرمایه ایران امیدوار بود.

  • منبع خبر : نبض بازار