کارخانه بازیافت گلپایگان نیازمند ۸ میلیارد تومان اعتبار
کارخانه بازیافت گلپایگان نیازمند ۸ میلیارد تومان اعتبار

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور گفت:در طی بازدیدی که انجام شد یکسری نواقص را دیدیم که انشاا... سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از ردیف های مرتبط در کوتاه مدت کمک می کند تا در اینده ای نزدیک این پروژه  افتتاح شود.

مهدی جمالی نژاد شامگاه چهارشنبه در حاشیه افتتاح پارک بانوان شهر گلپایگان، کلنگ زنی پارکینگ طبقاتی و بازدید از کارخانه نیمه ساخته بازیافت اظهار کرد: پروژه‌های مهمی در شهر گلپایگان کلنگ زنی یا مورد بهره‌برداری قرار گرفت که نقطه عطفی است همچنین اگر گلپایگان بخواهد جهشی در حوزه توسعه شهری داشته باشد، پروژه های مشارکتی می تواند این تحول را ایجاد کند.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های شهر گلپایگان راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله است،در طی بازدیدی که انجام شد یکسری نواقص را دیدیم که انشاا… سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از ردیف های مرتبط در کوتاه مدت کمک می کند تا در اینده ای نزدیک این پروژه  افتتاح شود.انشاا… طی هفته آینده در راستای قولی که در خصوص کمک یک میلیاردی به کارخانه بازیافت داده بودم ، ۵۰۰ میلیون تومان آن را واریز می کنیم.

برای تکمیل این کارخانه به ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تلاشم این است که از هر ردیف اعتباری که می شود به این پروژه کمک کرد.

معاون عمرانی وزارت کشور گفت: باغ بانوان های زیادی را در سطح کشور دیدم اماباغ بانوان گلپایگان فوق العاده زیبا و مهندسی ارزشمندی دارد که بانوان می توانند به راحتی از ان استفاده کنند.  تلاشمان بر این است که استانداری اصفهان و سازمان شهرداری ها برای پروژه هایی که کلنگ زنی شده اگر محدودیت و تنگناهایی هست برطرف کنند.

جمالی نژاد با اشاره به قول مساعد برای خرید ادوات و تجهیزات شهرداری‌های سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر افزود: سال ۹۸ با تصویب تبصره ۲ ماده ۳۲، اعتباراتی به شهرداری‌های استان و شهرستان ها پرداخت شد در حالیکه سال ۹۷ نتوانستیم هیچ کمکی به شهرداری های کشور بکنیم.

همچنین ماهانه از ردیف عوارض سوخت علاوه بر کمک مالی به شهرداری‌ها ماشین آلات و تجهیزات  نیز تحویل شهرداری‌ها شده است البته به دلیل اینکه جمعیت گلپایگان بیش از ۵۰ هزار نفر است باید از ردیف های دیگر به ان کمک شود که تلاشم این است  امسال این کمک ها را انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: سال ۹۸  انواع بحران را در کشور تجربه کردیم. فروردین ماه سال گذشته ۲۵ استان کشور همزمان  درگیر سیل شد که در دو قرن اخیر این اتفاق بی‌سابقه بوده است، در طول سال هجوم ملخ‌ها،آتش سوزی های مهیب،کرونا و …را شاهد بودیم،و می توان گفت در سال گذشته با ۱۲ بحران مختلف مواجه بودیم.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور تصریح کرد: بحران کرونا نه تنها اصناف بلکه شهرداری‌ها را درگیر کرده است، با وجود اینکه سایه سنگین بحران کرونا بر شهرداری به دلیل نداشتن درآمد ثابت و تلاش برای کسب درآمدزایی وجود داشت اما در رفع بحران همواره سهیم بودند.

جمالی نژاد  اضافه کرد: با وجود شرایط سخت اقتصادی و کاهش قیمت نفت ،شهرداری گلپایگان با تمام جرأت و جسارت ۵۰ میلیارد تومان پروژه برای شهری که سال گذشته بودجه ۴۰ میلیارد تومانی داشته اجرا می کند که  کار کمی نیست و این نشان دهنده همت  و همدلی اعضای شورای شهر، شهرداری و مردم است.

وی یادآورشد: پروژه‌های مشارکتی همواره محرک توسعه شهرها هستند و کمک کننده به توسعه جهشی شهرها می باشند، اگر کلان شهرها فاصله زیادی با شهرهای کوچک دارند نتیجه اجرای پروژه‌های مشارکتی است.