کرونا دارویی ندارد و تنها راه پیشگیری، در خانه ماندن است
کرونا دارویی ندارد و تنها راه پیشگیری، در خانه ماندن است

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان با بیان اینکه هنوز نمی توان گفت اپیدمی کرونا تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: مردم باید آگاهی داشته باشند و بدانند عواقب ابتلا به این ویروس چیست.

 عباسعلی خادمی در گفت و گویی ، با اشاره به نامگذاری ۱۸ فروردین به نام روز سلامتی در تقویم کشور، اظهار کرد: در روزهایی که با شیوع ویروس کرونا مواجه شده ایم، سلامتی اهمیت ویژه ای پیدا کرده، این درحالی است که در دین مبین اسلام نیز از سلامت و امنیت به عنوان دو نعمت بزرگ یاد شده که نشان دهنده اهمیت سلامتی است.

وی ایثارگری جامعه پزشکی و پرستاری، پشتیبانی خیران و همدلی و همراهی مردم در روزهایی که کشور با ویروس کرونا درگیر شده را یادآور روزهای دفاع مقدس دانست و اظهار امیدواری کرد؛ با همراهی همه مردم بتوان روزهای سخت را پشت سر گذاشت و وضعیت جامعه به روزهای عادی برگردد.

خادمی تأکید کرد: برای شکست کرونا و بازگشت سلامتی به جامعه باید به هشدارها و توصیه های پزشکان و کسانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند توجه کرد و فرماندهی این کار باید به دست آنها باشد تا دچار مشکلات بیشتری نشویم.

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان در خصوص بی توجهی بخشی از جامعه به هشدارهای پزشکی و تاکید بر ماندن در منزل برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، گفت: شاید برخی هنوز حساسیت موضوع را جدی نگرفته اند، درحالی که این بی توجهی ظلم در حق کسانی است که در خانه نشسته اند تا اوضاع بهتر شود و همین طور کادر درمان که من شاهدم برخی حتی یک ماه است به منزل نرفته اند به امید اینکه تلاش ها ثمر دهد و کرونا را شکست دهیم.

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد عده ای در خانه بمانند و عده ای در خیابان های شهر مشغول رفت و آمد و کارهای روزمره باشند، دوره این اپیدمی طولانی و خسته کننده می شود، افزود: در برخی کشورها برای جلوگیری از رفت و آمدهای غیرضروری حکومت نظامی اعلام شده، اجازه بیرون رفتن از منزل را نمی دهند و جریمه درنظر گرفته اند، درحالی که در کشور ما محدودیت ها با این شدت نبوده، ولی انتظار می رود خود مردم همکاری کنند، چون ادامه این وضعیت غیر از تلفات بیشتر، صدمات جبران ناپذیری اقتصادی به بخش های مختلف و زندگی مردم می زند.

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان  که معتقد است هنوز نمی توان گفت اپیدمی کرونا تا چه زمانی ادامه دارد، افزود: مردم باید آگاهی داشته باشند و بدانند عواقب ابتلا به این ویروس چیست و به خصوص اینکه دارویی ندارد و تنها راه پیشگیری، در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال است، در غیر این صورت تبعات منفی آن ادامه دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون پژوهشگران و محققان زیادی در دنیا و از جمله ایران درحال تلاش برای کشف داروی ویروس کووید_۱۹ هستند، تصریح کرد: اگرچه کشور ما نسبت به برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا از نظر تخت آی سی یو، پشتیبانی و رسیدگی به بیماران وضعیت بهتری دارد، اما همیشه پیشگیری بهتر از درمان است و به خاطر همین باز هم تاکید می شود هم اکنون تنها راه، قطع زنجیره انتقال و جلوگیری از سرایت ویروس است، درحالی که بی توجهی به قرنطینه خانگی مصداق تضییع حقوق مردم است.

وی با اشاره به تلاش های بی وقفه و ایثارگری کادر درمان، پزشکان و پرستاران در مبارزه با کرونا، اظهارکرد: این ویروس با قدرت انتقال سریع، شیوع زیادی دارد، از طرفی درمان دارویی هم ندارد، اما کادر درمان و پزشکان با علم به این دو ویژگی ایستادگی کرده و مشغول خدمت به بیماران هستند، تا جایی که مصوب شد کسانی که در این راه جان خود را از دست می دهند شهید محسوب شوند که نشان دهنده ارزش والای خدمات کادر درمان است.

خادمی با بیان اینکه پزشکان و پرستاران در این روزها نهایت تلاش و ایثار را به خرج دادند، افزود: در همه جای دنیا و از جمله ایران مردم از خدمات کادر درمان با روش های مختلف قدردانی کردند، البته کسانی که حرفه مقدس پزشکی را انتخاب کرده اند می دانند که برای حفظ جان انسان ها وظیفه خطیری به عهده گرفته اند؛ اما باید حمایت مادی و معنوی از کسانی به عمل آورد که از همان روزهای اول وارد میدان شده و هیچ ابایی از پذیرش و درمان مبتلایان نداشتند و ایثارگرانه خدمت کردند.

رئیس سازمان نظام پزشکی اصفهان با اشاره به توصیه های مختلف جامعه پزشکی که برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در اختیار مردم قرار گرفته، گفت: در حال حاضر انبوهی از اطلاعات از طریق رسانه ها و فضای مجازی در اختیار مردم براساس آخرین اطلاعات روز دنیا قرار دارد، بنابراین مردم باید توصیه های پزشکی را جدی بگیرند تا زودتر بلای کرونا از سر مردم رفع شود و بتوانیم شکست کرونا را جشن بگیریم.

  • منبع خبر : ایسنا