کلنگ احداث کارخانه خوارک دام و آبزیان پلدختر زمین زده شد
کلنگ احداث کارخانه خوارک دام و آبزیان پلدختر زمین زده شد

پایگاه خبری زنگ خطر / با حضور وزیر جهاد کشاورزی، برای نخستین بار ماهی خاویاری در پلدختر استحصال و کارخانه تولید خوراک دام و آبزیان این شهرستان کلنگ‌زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر ، روز گذشته (30 دی 1401) با حضور سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، استاندار لرستان، نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان جهاد کشاورزی، معاون اقتصادی استانداری، معاون عمرانی استانداری، مدیرکل شیلات و دیگر مدیران اجرایی استان لرستان، برای اولین بار ماهی خاویاری در پلدختر استحصال شد.

مالک پرورش ماهی خاویار در حاشیه بازدید وزیر جهاد کشاورزی از این پروژه گفت: این مجموعه در مساحتی بالغ بر ۵ هکتار در منطقه چم گز مشغول فعالیت است.

جباری افزود: ظرفیت تولید مجموعه ۶۰۰ تن گوشت و ۲۵ تن‌ خاویار است.

وی سرمایه‌گذاری انجام شده در پروژه را ۲۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اشتغال ناشی از فعالیت پروژه ۸۷ نفر به طور مستقیم است.

مالک پروژه خاطرنشان کرد: برای اولین بار امروز استحصال ماهی خاویاری در شهرستان پلدختر انجام شد.

بنابر این گزارش، امروز با حضور وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه، کلنگ احداث کارخانه خوراک دام و آبزیان پلدختر نیز بر زمین زده شد.

مدیر جهادکشاورزی پلدختر در آیین کلنگ‌زنی کارخانه تولید دام و آبزیان عنوان کرد: در صورت تکمیل و بهره‌برداری این کارخانه سالانه ۲۰ هزار تن خوراک آبزیان را تولید می‌کند.

جمشیدی گفت: اشتغال‌زایی این پروژه در صورت تکمیل ۳۰۰ نفر مستقیم و غیرمستقیم است.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل کارخانه خوراک دام آبزیان را ۷۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: مساحت این پروژه ۵ هزار متر مربع است.