گلپایگان بهترین آرد و غله را تولید میکند
گلپایگان بهترین آرد و غله را تولید میکند

پایگاه خبری زنگ خطر / فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: یکی از گلایه های نانوایان این است که  به روز رسانی ها در کارتخوان های جدید انجام شود همچنین سهمیه ارد سبوس دار  و خمیر مایه نیز به آنها تخصیص یابد.از سوی نانوا ها تقاضا برای تبدیل نانوایی از سنتی به صنعتی داریم اما مردم خواهان نانوایی های سنتی هستند.

خبرنگار:فاطمه عبدلی/ به گزارش پایگاه خبری زنگ خطر محمدرضا عسگریان در کارگروه آرد و نان شهرستان گلپایگان گفت: قیمت میوه در سطح شهرستان بالاست و نیازمند تصمیماتی در این حوزه هستیم. نانوایان تلاش شبانه روزی دارند و قشر زحمت کشی هستند و رضایت نسبی مردم را از این صنف در شهرستان شاهد هستیم . سیاست های خوبی  در حوزه ساماندهی آرد و نان انجام شد  که ممکن بود با شرایط و حواشی خاصی روبرو شود اما با وجود اینکه چند مرحله از ساماندهی  ارد  و نان در سطح کشور انجام شده  برکات زیادی داشته  و از قاچاق  بی رویه در کشور جلوگیری و وضعیت فروش نان را ساماندهی کرد. طبیعی است  هر طرحی که اجرا می شود  نقاط ضعفی دارد اما باید دست به دست هم دهیم چرا که این طرح به نفع کل اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه طرح جدید ساماندهی آرد و نان با قوت در شهرستان اجرا می شود ادامه داد:  تعداد  ۱۲۷ نانوایی در سطح شهرستان در حال فعالیت است که ۱۰۷ نانوایی یارانه نوع ۱ و بقیه نوع ۲ هستند و انواع نان ها را نیز پخت می کنند. کارخانه آرد گلپایگان  یکی از ظرفیت های خوب شهرستان است و گرید آن از C به A ارتقا یافته است و کیفیت آرد بسیار خوبی دارد.

فرماندار شهرستان گلپایگان گفت:  با توجه به اینکه گلپایگان بهترین آرد و غله را تولید میکند مردم گلپایگان تقاضا دارند اولویت مصرف آردی که در شهرستان تولید می شود و نتیجه زحمت کشاورزان است در گلپایگان باشد نه اینکه آرد به اصفهان برود و نانوای گلپایگانی علاوه بر پرداخت هزینه حمل و نقل ، آردی از یک کارخانه دیگر با مرغوبیت کمتر را وارد گلپایگان کند. یکی از گلایه های نانوایان این است که  به روز رسانی ها در کارتخوان های جدید انجام شود همچنین سهمیه ارد سبوس دار  و خمیر مایه نیز به آنها تخصیص یابد.از سوی نانوا ها تقاضا برای تبدیل نانوایی از سنتی به صنعتی داریم اما مردم خواهان نانوایی های سنتی هستند.

عسگریان افزود: حجم کارگران در برخی از کارخانجات صنعتی زیاد است و برای تهیه نان دچار مشکل شدند و نیازمند سهمیه ویژه هستند. همچنین خواهان این هستیم که خرید  گندم از شرکت زراعی امسال سامانه ای نظام مند داشته باشد.

کارخانه آرد گلپایگان مدرن است

در ادامه نیز رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گلپایگان خاطر نشان کرد:بعد از طرح هوشمند سازی ارد و نان، شهرستان گلپایگان  کمترین مغایرت میزان  ارد و نان را داشت که رقم آن تنها ۵ درصد بود اما در برخی از شهرها این عدد تا ۴۰درصد هم بود. یکی از کارهای شاخصی که در کارگروه آرد و نان  انجام شد این بود که  توانستیم در آرد مصرفی صرفه جویی کنیم.

امیرمسعود شهبازی یادآورشد:  کارخانه آرد گلپایگان مدرن است لذا خواهان این هستیم که سهمیه ورودی این کارخانه افزایش یابد همچنین برای فروش گندم شرکت زراعی راهکاری در نظر گرفته شود تا شرکت متضرر نشود.حدود ۱۴ نانوایی  به صورت پایلوت اقدام به پخت نان سبوس دار کردند که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.